יום שבת, 18 בפברואר 2012

אוצר העונה לשם Felica Vredeborch


לפעמים כשמחפשים מוצאים אוצרות מופלאים, קחו לדוגמא את המצלמה Felica Vredeborch. מצלמת שהתגלגלה לידי תמורת 50 ש"ח אחרי חיפוש אוצרות באתר יד 2. מדובר במצלמת פילם 120mm, עדשה קבועה של 60mm, מהירות תריס של 1/25 או 1/50 ועם הגדרות צמצם של "שמש", "מעונן" ופילטר צהוב. בהתחלה חשבתי שמדובר במצלמת צעצוע ושאולי שוב נפלתי בפח. (קרה בעבר) אך לאחר מחקר קצר וגם התנסות בצילום איתה, הבנתי שמצאתי אוצר. 

קצת רקע - Vredeborch היא חברה מצלמות שהוקמה ב1945 במערב גרמניה ופעלה עד 1970. המצלמה הספציפית הזאת יצאה לאוויר העולם ב1954, אם תחפשו טוב תוכלו למצוא את אותה מצלמה עם שמות אחרים, כנראה בגלל שהחברה יצרה את אותו דגם למכירה בארצות שונות ובגלל שמות דומים למוצרים אחרים הם החליפו את שם הדגם.


למה אוצר? קשה להסביר ולחלוק את החוויה של החזרה לצילום בפילם, אבל לכל מי שהתנסה בדבר יודע שהציפייה לראות מה יצא ואיך היא חוויה שאנו חסרים היום בעידן הדיגיטלי, על אחת כמה וכמה במצלמה כמו זאת שאתה משער מה תהיה התוצאה מכיוון שמה שאתה רואה בעינית המצלמה זה לא בהכרח מה שעדשת המצלמה רואה - אתה נדרש להעריך את המרחק של האובייקט שנמצא מולך ולכוון את חוגת המרחק - לצלם "על עיוור" (או מתוך ניסיון). היתרון הנוסף  שיש למצלמה הזאת זה משקל היחסית נמוך שלה - 350 גרם שיושבים לך בתיק ולא מורגשים בכלל. כל זאת ועוד מבטיח הנאה מלאה ולכן זה נחשב בעיני אוצר!


ההתעסקות עם המצלמה הזאת הביאה לפתחי, שוב, את תחום הלומוגרפיה, שאולי בהזדמנות ארחיב על זה יותר, בעיקר אחרי שאני אדע להגיד יותר על התחום הזה....
לעוד תוצאות מעניינות - flickr
וקצת תוצאות שיצאו לי:




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Google Analytics Alternative