יום שלישי, 6 במרץ 2012

אבודים

Small Town Inertia הוא מעין בלוג שמציג את עבודתו של הצלם הבריטי Jim Mortram. זהו בלוג בלתי שגרתי של איש מיוחד. הוא כותב על טיפוסים שנלכדו בשולי החברה בעיירת מגוריו, Dereham שבמחוז Norfolk. המקום אינו שונה מאלפי עיירות אחרות בכל העולם. פלישת תאגידים וההתמכרות לאתוס העירוני מרסקת את המרקם החברתי והניכור כובש את המקומות הקטנים האלה, ששגשוגם עדיין תלוי בהיכרות אינטימית בין הבריות. האנשים ש-Mortram מציג הם קורבנות של השינוי הזה. כשאתה קורא אתה מבין אותם, מזדהה עם מצוקותיהם, מדמיין את עצמך במקומם.
התצלומים בבלוג לא יכולים לעמוד בפני עצמם. יש מי שיראה בכך מגרעה, אבל לדעתי זו דוגמה לפוטוג'ורנליזם טוב. מטרת הצילום להמחיש את הטקסט, ללוות את הקריאה, שהיא פעולה אינטלקטואלית, במעין מוזיקת רקע הפונה לאמוציות שלנו. וזה עובד. היווכחו בעצמכם. Mortram מצליח להימנע מסנטימנטליות. הוא מספר את סיפוריהם של הגיבורים שלו כפי שהם. מבלי לייפות אותם או להפוך אותם לדרמטיים יותר מכפי שהם ממילא. התצלומים שלו אינטימיים וניכר בהם האמון המוחלט בינו לבין המצולמים.
עבורי זה מקור השראה.

Jim Mortram, Shaunny, from Market Town
.

תגובה 1:

  1. מצחיק...
    הבחור עוקב אחרי בפייסבוק כבר הרבה זמן ואף פעם לא התעמקתי במה שיש לו להציע גם חוץ מתמונה פה, תמונה שם שהוא זורק לפייסבוק.

    תודה שהסבת את תשומת ליבי :-)

    השבמחק

Google Analytics Alternative