יום חמישי, 12 בינואר 2012

מחשבות על ציוד

את המצלמה הראשונה שלי קניתי... לפני 11 שנה, היא שירתה אותי בנאמנות עד לפני 3 שנים, אז, לאישתי נמאס סופית מההמתנה לפיתוח סרטי צילום והיא החליטה לקנות מצלמה דיגיטלית שאני אבחר. המצלמה שקניתי היתה רפלקסית קטנה, עם עדשה איכותית שקניתי מאוחר יותר.
היתי מרוצה ואם מישהו שאל אותי אם אני רוצה לשדרג, הייתי מסביר לו שאין לי עניין במצלמות ומה שיש לי בהחלט מספק אותי. יותר מזה, אמרתי שאם אחליף אי פעם, אזי זה יהיה למצלמה קטנה יותר ללא מראה. חלמתי איך המצלמה שלי נהיית מרופטת ושחוקה מרוב שימוש ולא הטרדתי את עצמי במחשבות על ציוד.

אבל הרבה יותר מהר מכפי שציפיתי הכל השתנה. פירסמתי את כל ציוד הצילום שלי למכירה. האינטנסיביות שבה כל זה קרה די מטרידה אותי, בד"כ אני עוצר ושואל את עצמי מה הם באמת הצרכים שלי, אבל הפעם לא בא לי. אני רוצה לעשות את זה בצורה אימפולסיבית. להיפטר מכל הציוד שלי ולקנות מצלמה קטנה ללא מראה.
אני אומר לעצמי שהפעם הזאת זה יהיה סופי, אבל מטרידה אותי השאלה מה יקרה אחרי שתהיה ברשותי המצלמה החדשה: האם אצליח להחזיק בה לאורך זמן? ואם אני עושה זאת עכשיו - איך אדע שלא אעשה זאת בעתיד?
האם החלום שלי של מצלמה ישנה ומרופטת שהולכת איתי שנים אינו אלא חלום באספמיה?


 



מיכאל פוקס
.

4 תגובות:

  1. קנה איזו מצלמת RF פילם איכותית וטובה, לייקה M6 תהיה בחירה טובה אבל לא חסר תחליפים זולים יותר ותוכל להזדקן איתה בכבוד... מצלמות דיגיטליות יתחלפו בידיך לאורך השנים ויתאימו לכל מיני צרכים שיעלו מדי פעם אבל רק הפילם כבר סיים להזדקן ועכשיו הוא ישאר צעיר לנצח (בתקווה שלא יפסיקו לייצר לנו בכלל סרטים)

    השבמחק
  2. ברוך הבא מיכאל.

    ההתלבטות הזאת משותפת לצלמים רבים. לפני שלוש שנים בדיוק החלטתי לקנות מצלמה "אמיתית", כזאת שבנויה לשימוש במשך שנים רבות. שכנעתי את עצמי שעם מצלמה כזאת הדיגדוג המתמיד הזה ישכך. מובן שבסופו של דבר החלפתי גם אותה. האם הייתי זקוק למצלמה אחרת? לא. האם במצלמה החדשה אני מפיק תצלומים טובים יותר? אולי, אבל זה קשור לאבולוציה שלי ולא לזו של הציוד.
    המצלמה הישנה והמרופטת היא אידיאל רומנטי. היו לי מצלמות פילם כאלה. היו לי עדשות עקומות ושרוטות שהמשיכו להפיק תצלומים חדים. האמת היא שכל מצלמות הרפלקס וה-EVIL שיצאו לשוק החל מ-2008 טובות מספיק (לצרכי), כך שהצורך (שלי) בשדרוג הוא פסיכולוגי ולא אובייקטיבי. יחד עם זאת, החלפת הציוד היא חלק מהאבולוציה שלנו כצלמים. ככל שאנחנו מתמחים בנושאים ובז'אנרים ספציפיים יותר כך אנחנו "זקוקים" לציוד ספציפי (ואיכותי) יותר. אני מניח שזו הסיבה לכך שאתה רוצה להחליף את מצלמת הרפלקס ואת העדשות הכלליות שלה במצלמה קטנה יותר ובעדשות לשימושים מיוחדים. וזה בסדר גמור (כאילו אתה זקוק לאישור); בשלב מסוים "איכות התמונה" מאבדת מערכה בעינינו והפונקציונאליות של הכלים שלנו תופסת את המקום הראשון בשיקולינו.

    השבמחק
  3. שגיא, יפה. אהבתי.
    קשה לחזור אחורה, אני לא רואה את עצמי חוזר לפילם בעתיד הנראה לעין.
    יש לי מצלמת פילם שיכולה להזדקן איתי, אני מוכר גם אותה, היא היתה הרבה מעבר למה שהייתי צריך גם בתקופה שקניתי אותה וגם עכשיו.

    שאול אני מסכים איתך, תודה על הדברים.

    השבמחק
  4. מהר מאוד מתרגלים לעולם הדיגיטלי..

    השבמחק

Google Analytics Alternative