יום שני, 28 במרץ 2011

המלצה

הספר האחרון על השידה שלי נקרא בפשטות Photo box. זוהי אנתולוגיה בת 250 תצלומים שנבחרו בקפידה בידי העורך / המחבר Roberto Koch. מיוצגים בו מאתיים צלמים שונים, חלקם ידועי שם וחלקם פחות. מיוצגות בו תקופות שונות בהיסטוריה של הצילום, מ-Niepce ועד LaChapelle. כל זוג עמודים מוקדש לתמונה אחת: בעמוד אחד התצלום ובעמוד שמולו טקסט שדן בו בהרחבה וביוגרפיה תמציתית של הצלם. איכות ההדפסה עילאית; התצלומים "קופצים" מתוך הנייר ומענגים את העיניים. הדיונים בתמונות מאלפים ונותנים מימד חדש לכישורי ביקורת התמונה שלי. התצלומים לוקטו בפינצטה. רק מעטים מהם היו מוכרים לי, גם כשהצלם שיצר אותם מוכר לי היטב. זה מאלץ אותי לגלות כל תצלום מחדש ולהניח לדעות הקדומות.
זה איננו ספר צילום; זה ספר אמנות. הוא מיועד לעלעול, לא לקריאה שיטתית מכריכה עד כריכה. מוטב לעיין בו כשהזמן אינו דוחק, ללגום יין טוב באותה שעה. תענוג.

Bill Brandt, Ear on the beach, 1957
.

תגובה 1:

Google Analytics Alternative