יום חמישי, 30 בדצמבר 2010

"העין" בן שישה חודשים: סיכום קצר

כשייסדתי את "העין" שמתי לי למטרה לכתוב בלוג מעניין ומגרה את המחשבה שיהיה שונה מבלוגים אחרים העוסקים בענייני צילום. מאסתי במשוואה איכות=ציוד ולכן הקדשתי תשומת לב רבה, לפחות בחודשיים הראשונים, להיבטים אחרים של הצילום: חלוקת המשקל בתמונה, התהליך היצירתי שמוביל לתמונה והקשר בין הצלם לבין המתבונן. עם הזמן הרחבתי את תחום הנושאים בהם עוסק "העין". כתבתי מעט על זרמים בתולדות האמנות, על תולדות הצילום, על סוגיות אתיות וחברתיות שקשורות לצילום, על פוטוג'ורנליזם, על טכנולוגיה (מעט ומבלי להזכיר שמות) ועל הצילום באמנות העכשווית. ניסיתי לשמור על קצב כתיבה של בערך רשומה אחת בכל יום. אני יודע שזה קצב גבוה. הרגשתי צורך ליצור "מסה קריטית" של טקסט ותמונות על מנת להפוך את "העין" לישות ממשית, עצמאית.
"העין" הוא בלוג דעתני, לעתים קרובות ביקורתי. אני משתדל לא להיות דידקטי מדי, אבל בגילי קשה להשתנות. אשתמש בבמה הזאת על מנת להתנצל בפני מי שחש שנגרם לו עוול או עלבון. הפורמט הזה, שלעולם איננו מפגיש בין הכותב לקורא באופן ישיר, פוגם מאד באפשרות ליצור שיח דו-סיטרי. כשאני כותב, קשה לי לראות את הקורא בעיני רוחי. יתכן שמפגש בינינו היה מכניס בטקסטים מעט יותר טאקט.

בששת החודשים האחרונים פורסמו 224 רשומות, כ-200 מהן בעלות תוכן ממשי. קראו בבלוג 2,861 גולשים שונים שביקרו בו 8,864 פעמים. עם הזמן התגבשה קבוצה של כ-120 קוראים קבועים ועל כך אני גאה.
השנה הקרובה תכריע לאן פניו של "העין". החל מחודש ינואר אקצץ בתדירות הכתיבה. אני חושב שעשר או 12 רשומות בחודש יהוו פשרה טובה בין משאבי הזמן שלי והעניין שהבלוג יציע. הייתי רוצה לצרף כותבים נוספים, בין אם קבועים ובין אם כאלה שיכתבו מאמר חד פעמי שיעסוק באחד הנושאים שהם מעניינו של הבלוג (שלחו אלי הודעת דואל אם אתם מעוניינים). הייתי רוצה להרחיב את השתתפות הקוראים בפינת ההשראה ובתערוכות: פינת ההשראה היתה אחד ממוקדי העניין המרכזיים בבלוג בימים בהם עודכנה.

אשמח מאד אם תמלאו את שאלון המשוב. זה יגזול רק כמה דקות מזמנכם ויעזור לי מאד. אם יש לכם הצעות לשיפור, אנא שלחו אותן אלי בדואר האלקטרוני.

לסיום, הייתי רוצה להודות לכם, הקוראים. אתם מעודדים אותי להמשיך.

שאול נשיץ



7 תגובות:

  1. אני חושבת שפוסט או שניים לשבוע זה מאוד מספק :-) זה משאיר (לי בכל מקרה) אוויר לקריאה רצינית ולהפנמה של הדברים שאתה כותב.
    הבלוג שלך נדיר בתחומו ואני מודה לך על ההשקעה

    השבמחק
  2. בהחלט בלוג מעניין ושונה בגישתו (לא ציפיתי למשהו אחר ממך). בהצלחה בשנה החדשה. אני מאחל לך שהבלוג יהפוך עם הזמן לאבן יסוד עבור חובבי הצילום בארץ.

    שנה אזרחית חדשה טובה, פוריה ומוצלחת.

    שגיא

    נ.ב - יש לי איזה רעיון למאמר, אני אשב עליו בשבוע-שבועיים הקרובים ואשלח לך אם תהיה מעוניין לפרסם אותו.

    השבמחק
  3. גיליתי את הבלוג הזה במקרה
    ולא הפסקתי לקרוא אותו ביומיים האחרונים.
    כל הכבוד, המשך בדרכך. בלוג נהדר וצילומים מעולים.

    אתה ניקוניסט או קנוניסט ? :) (סתאאאם)

    השבמחק
  4. אנונימי31.12.2010, 13:13

    בלוג מעולה ואיכותי! מקוה שהבלוג אכן ימשיך ויתפתח

    השבמחק
  5. תודה, שאול, על הבלוג המרתק והכ"כ שונה.
    אני אינני איש צילום, כמו רבים אחרים. המעט שלי הוא מידע כללי וסקרנות. ולמרות זאת מצאתי עניין רב בכיווני החשיבה, ברעיונות ובצד האומנותי של מעשה הצילום, זה שאתה מדגיש פה כ"כ.

    והרעיון של לקצץ את התפוקה נכון לדעתי.
    כך זה משאיר מספיק זמן ואפשרות לא לפספס.
    ברכת שנה אזרחית טובה גם לך
    ולהקראות בהמשך

    השבמחק
  6. עופר, תודה. שימחת אותי במיוחד בגלל שאתה לא קרוב לצילום.
    שנה אזרחית טובה.

    השבמחק

Google Analytics Alternative