יום חמישי, 22 בספטמבר 2011

הדים אחרונים מן ההכרזה של אתמול

כמה תובנות בהמשך לרשימה של אתמול:
  1. סדרת "1" מייסדת נישה חדשה לחלוטין של מצלמות. לא רק בגלל הפורמט הייחודי של החיישן, אלא גם בזכות פריצות הדרך בתחומי המיקוד האוטומטי ומהירות התגובה. זאת הפעם הראשונה בה מצלמות קטנות ופשוטות להפעלה ניחנות בתגובה מיידית, ולכן הסדרה הזאת תזכה לעניות דעתי להצלחה מסחרית כבירה.
  2. אם אתם נוהים אחר עומק שדה רדוד, המצלמות האלה לא בשבילכם. אם אתם מחפשים תמונה נקיה ומפורטת בתאורה לקויה, המצלמות האלה לא בשבילכם. אם אתם זקוקים לטווח דינאמי רחב, המצלמות האלה לא בשבילכם.
  3. אם אתם מרבים לצלם ילדים או חיות בית בתנועה, המצלמות האלה בשבילכם. אם אתם מתמחים בצילום רחוב, המצלמות האלה בשבילכם. אם אתם מרבים לצלם בעלי חיים בסביבתם הטבעית, המצלמות האלה בשבילכם.
  4. מימדיה של מצלמת ה-V1 קרובים לאופטימליים. היא קטנה, אבל לא קטנה מדי. גם האיזון הפיזי בין המצלמות לעדשות עושה רושם מצוין.
  5. תקנו אותי אם אני טועה, אבל להתרשמותי גודל החיישן אינו משחק תפקיד מרכזי באטרקטיביות של מצלמות ה-EVIL השונות. הפשרה בין גודל החיישן לבין גודל העדשות הרבה יותר מובנת. ביפן, שהיא מן הסתם המדינה הרצפטיבית ביותר לטכנולוגיה הזאת, מצלמת ה-EVIL הנמכרת ביותר היא לאו דווקא בעלת החיישן הגדול ביותר.
  6. החידושים הטכנולוגיים המוצגים בסדרת "1", ובמיוחד הפרדת הפאזות בחיישן התמונה, מרמזים על האפשרות להיעלמות המראה מסדרות המצלמות ה"מקצועיות" יותר. אם אכן כך יקרה, עידן ה-SLR יסתיים הרבה יותר מהר מהצפוי.
שתי המצלמות החדשות, כמו עוד כמה מצלמות שהוכרזו לאחרונה, נוספו לבסיס הנתונים של אפליקציית ,camerachooser, הממליצה על מצלמות על פי הגדרת צרכי המשתמש. אתם מוזמנים לשחק בה.
.

3 תגובות:

  1. אני מסכים איתך
    למרות שמסתבר שיש לא מעט כאלו שנושא עומק השדה הרדוד מאד חשוב להם.
    לטעמי הם פשוט מנסים לכופף מוצר ולהתאים אותו לצרכים שלא אליהם הוא תוכנן... כמו לאכול מרק עם מזלג.

    אני חושב שזאת הולכת להיות מצלמת "תיירים" נהדרת גם מבחינת גודל וגם מבחינת ביצועים.
    גם עבור צלמי רחוב היא יכולה לתת תשובה טובה מאד אם הפוקוס באמת מהיר אם כי צריך לראות איך ה shutter lag למרות שאת הנושא הזה אפשר ללמוד ולתזמן בקלות יחסית. עדיין חסרה לי עדשה טיפה יותר רחבה לצילום רחוב אבל עם ה 10 מ"מ בהחלט אפשר להסתדר.

    השבמחק
  2. הcamerachooser מאוד יעיל בעיניי, אבל חסר מרכיב משמעותי - או במילים אחרות, מתי יגיע הlenschooser?

    השבמחק
  3. שגיא,
    אין לי ספק שעדשות נוספות, מהירות יותר, יופיעו כבר במהלך השנה הקרובה. עדשות כאלה יציעו (מעט) שליטה יצירתית בעומק השדה. אתה צודק לגבי השימושיות של המצלמות האלה.

    Bazzaz,
    חשבתי על זה, אבל הגעתי למסקנה שזה מעל לכוחותי. אולי כשאצא לפנסיה.

    השבמחק

Google Analytics Alternative