Yuri Kozyrev, צלם Time, זכה לאחרונה בפרס Visa d'Or היוקרתי לצילום חדשות. בשנה האחרונה התמקד Kozyrev, איך לא, בסיקור האביב הערבי במזרח התיכון. תוכלו לקרוא על פועלו בראיון שפורסם במגזין המצוין British Journal of Photography.
אינני יכול להתחמק מהתחושה ש-Kozyrev מאוהב בעיקר בעצמו. הוא נע ונד. נוחת, מצלם קצת וממשיך הלאה. פוטוג'ורנליסט מוצנח. הוא מכנה את המוטיבציה שלו "מחוייבות", אבל אין כאן עניין אמיתי בהיכרות עם הנפשות הפועלות, בהעמקה. הכל שטחי. מושא המחוייבות שלו, כך אני חושד, הוא רמת האדרנלין בדמו. נראה שהתמונות האסתטיות, הדרמטיות והמיידיות שהוא מפרסם היא כל מה שדרוש כדי לספק את יצר הסקרנות של קורא העיתונים המערבי. לקהל היעד שלו קל הרבה יותר להזדהות עם עיתונאי או צלם מערבי שמחרף את נפשו באזור מוכה מלחמה מאשר עם תושבי אותו אזור, הקורבנות האמיתיים. ההבנה של מורכבות החיים בארצות מוכות דיקטטורה, אנרכיה או סתם בצורת ורעב (בדרך כלל אלה אותם מקומות) דורשת עבודה מסוג שונה מאשר דהירה בעקבות משאית הנושאת "מורדים" כאלה או אחרים וחיפוש קדחתני אחר הדרמה. הבלוג Duckrabbit פירסם לפני מספר חודשים עימות בין הצלמים Christopher Morris ו-Asim Rafiqui שאין טוב ממנו כדי לעמוד על הסוגיה הזאת.
בכל מקרה, לפניכם סדרת תמונות מפרי עבודתו של Yuri Kozyrev במזרח התיכון במשך שמונת החודשים האחרונים, שבזכותה זכה בפרס:
.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה