Neil Burgess, בעליה של סוכנות הצלמים NB Pictures ובעל עבר מפואר של צילום עיתונאי, פירסם השבוע רשימה בה הוא מכריז על מותו של הפוטוג'ורנליזם, או ליתר דיוק על מותה של הפוטורפורטאז'ה ("סיפור בתמונות"). הפופולאריות של הז'אנר העיתונאי הזה הגיעה לשיאה בין 1930 ו-1950, אז הוקדשו לו שבועונים יוקרתיים כמו Paris Match, Picture Post, Life ו-Arbeiter-Illustrierte-Zeitung. גם אחר כך כל כתב עת חדשותי שכיבד את עצמו כלל לפחות photo essay (כתבה-בתמונות) אחד בכל גיליון. יש לציין שהפוטורפורטאז'ה שונה מצילום עיתונאי סטנדרטי בנושאים החברתיים שלה ובהיקף היריעה הגדול שלה.
בשנים האחרונות, עם השתלטות הטלויזיה והאינטרנט על החדשות, יורדת קרנה של העיתונות הכתובה. הראשונים שנפגעו מהמשבר הם הצלמים. בשנתיים האחרונות איבדו את מקום עבודתם אלפי צלמי עיתונות בארצות הברית לבדה ונראה שהמגמה הזאת מייצגת גם את שאר העולם. צלמי עיתונות מובילים כבר אינם ממומנים ע"י העיתונים בהם מתפרסמת עבודתם, אלא מכספי קרנות ואפילו מכיסם. מה שנותר הוא התצלום האילוסטרטיבי, הנלווה לכתבות כתובות ו"מקשט" אותן. Burgess עצמו מקונן על כך שהתשלום שהוא מקבל כיום עבור תמונה אחת של סלבריטאי גבוה יותר מזה שמציעים לו עבור סדרת תמונות שיכולה למלא שער ועוד שמונה עמודים. חבל.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה