יום שני, 27 באוגוסט 2012

הנופים הפנימיים של Barry

לאחרונה נתקלתי בעבודתו של צלם חובב בשם 'Barry', שהצליחה לגעת בי. הוא ניחן בחוש נדיר לטקסטורה ולצבע (הציצו בגלריה המקוונת כדי לצפות בעבודות הצבע שלו).  כמו במקרים אחרים של עבודות שמרגשות אותי, אינני מבין בדיוק את כוונת האמן. כל מה שאני יודע הוא שהתצלומים משקפים לא רק את המציאות החיצונית, אלא גם עולם פנימי עשיר ומורכב. קוראים לזה אוטוריטה: האמן משתמש בסביבתו על מנת לבטא את מחשבותיו, את רגשותיו ואת מצפונו. מובן שזו מניפולציה, אבל מהי אמנות אם לא מניפולציה? אחרת זה היה לא יותר מפלגיאט. כאשר אני מביט בתצלומים האלה אינני חושב: "הנה עץ, והנה עלה והנה ענן". אני חושב: "הנה ניצוץ של רעיון, והנה הרהור והנה תובנה". התצלומים של 'Barry' מזמינים אותי לצקת בהם תוכן. הם פתוחים לסוגסטיה, רכים. ולכן אני אוהב אותם.

Photograph: Barry

Photograph: Barry

Photograph: Barry

Photograph: Barry
.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Google Analytics Alternative