יום שני, 9 באפריל 2012

olympus pen ee2

אני חייב להודות בפניכם על בעיה שיש לי - אני אוסף מצלמות ישנות. 
אני בדרך כלל מסתובב כל פעם עם מצלמה אחרת בתיק. הן מגיעות אלי בכל מיני דרכים. הדרך הטובה ביותר היא דרך חברים שרואים אותי מצלם עם מצלמה ישנה ואומרים "יש לי מצלמה ישנה בבית שאני לא משתמש בה" אני בצורה אוטומטית עונה - "אז תביא לי אותה, אם זה מקובל עליך..." לרוב הם בסדר עם זה. ככה זה שיש חברים. לפעמים מוצאים דברים מעניינים ולפעמים לא. הפעם נפלה בחיקי מצלמת olympus pen ee2
אולי רובכם מכירים את הגרסה החדשה והדיגיטלית שאולימפוס התחילה לייצר בשנת 2009 בניסיון לשחזר את ההצלחה של סדרת המצלמות שהתחילה בשנת 1959 והמשיכה עד 1980. היא קיבלה את השם שלה כי חשבו שהיא קומפקטית כמעט כמו עט.

הרעיון הבסיסי של המצלמה הוא פשוט מאוד - מדובר במצלמה עם עדשה קבועה שלא ניתנת להחלפה (במקרה הזה מדובר בעדשת 28mm). יש לה רק עינית, בלי מד אור או הגדרות ידניות - מה שאתה רואה זה (לרוב) מה שיצא. ככל שתאריך הייצור של המצלמה הוא יותר קרוב (יחסית) לתקופתנו היא משתדרגת עם יותר ויותר אפשרויות לשליטה ידנית.

היופי האמיתי במצלמה הזאת הוא בעצם היותה מצלמת "חצי פריים", על כל תמונה בפילם היא מצלמת שתי תמונות - מה שמאפשר למי שמתקמצן על פילם לצלם 72 תמונות במקום 36.

ניתן לפתח את התמונות בצמדים - וכמו תמיד בצילום בפילם - יכולות להיות תוצאות מעניינות:



או לפתח כל תמונה בנפרד:




תגובה 1:

  1. פוסט מרשים.. אני מת על מצלמות ענתיקות וגם לי יש אוסף.
    נחמד לשמוע על דברים אחרים שאני לא מכיר.
    אוהב את הבלוג שלך..
    בהצלחה.

    השבמחק

Google Analytics Alternative