יום שבת, 21 באוגוסט 2010

המלצה

לפני שבועיים סיפרתי כאן על ספר שקניתי ליום הולדתה של אשתי, The great LIFE photographers בעריכת John Loengard. בספר נמנים בסדר אלפבתי כ-90 צלמים שהועסקו באופן קבוע ע"י כתב העת החל מייסודו ב-1936. כל צלם מיוצג ב-5-8 תצלומים. איכות הנייר גבוהה והתצלומים נבחרו בקפידה ומייצגים את ההיסטוריה של המאה העשרים. הספר מכיל למעלה מ-600 עמודים וגם מבחינה כמותית הוא מציע ערך גבוה מאד.
בין הצלמים שעבודתם מיוצגת בספר נמנים כמה מהגדולים ביותר, ביניהם Robert Capa, W. Eugene Smith ו-Alfred Eisenstaedt. דווקא חלק מהצלמים הפחות ידועים (N. R. Farbman, Paul Schutzer, John Olson, John Silk, Leonard McCombe ועוד רבים - לפחות אני לא הכרתי אותם) הרשימו אותי. זה לא ספר לרכי הלבב: הוכנסו בו תמונות משמעותיות. כאלה שהשפיעו על דעת הקהל. חלקן צולמו בעת מלחמה (בעיקר מלחמת העולם השניה, קוריאה וויאטנם). יש בו פורטרטים של מנהיגים כמו גם של שחקנים וידוענים, אבל ברובם אלה לא פורטרטים סטריליים ואסתטיים כפי שמקובל בפוטוג'ורנליזם העדכני.
כל תמונה בספר הזה "מספרת סיפור" (קלישאה אמריקאית שמקבלת כאן - באופן נדיר – משמעות אמיתית). התוכן הצורני מקבל את מקומו הראוי כדקורציה אסתטית שמספקת קונטקסט לנושא, אבל לעולם לא מתיימר להחליף את נושא התמונה. פוטוג'ורנליזם במיטבו.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Google Analytics Alternative