יום רביעי, 21 ביולי 2010

השראה #5

הפעם מתארח בפינת ההשראה ג'וש ת"ג עם תמונה צבעונית ומעניינת.
ג'וש כתב:
אני בן 36 (כמעט). בחיידק הצילום נדבקתי במהלך ההכנות  לחתונה עם אישתי. פשוט נדלקתי על תמונות שראיתי כשנפגשנו עם צלמים, וזה עשה לי חשק לצלם גם. לצלם ממש התחלתי רק לפני כשנה וחצי, כשנסענו לירח דבש לחודשיים. הייתי חסר ניסיון לחלוטין, אבל לקחתי איתי ספר בשם "צילום משפחתי", שנותן יופי של התחלה. רק אחרי שחזרתי, לקחתי קורס צילום בסיסי (הרגשתי בכל זאת שזה חסר לי),  ואז את הקורס עם גלעד בנארי.
בגלל שאני לא מצלם הרבה זמן, עוד אין לי נושאים ממש, שרק אותם אני אוהב לצלם. בעיקרון מאז שנולד הבנצ'יק שלי, הוא נושא הצילום העיקרי (אין לי יותר מדי מתי לצאת לצלם), אבל מעבר לזה - אני אוהב כמה תחומים:
לתפוס את הרגע - בצילומי רחוב.
בזווית אחרת - כמו שכבר ראית.
מינימליזם - התחיל למצוא חן בעיניי בזמן האחרון.
אני בעיקר מנסה למצוא את השונה, את המעניין, את מה שיגרום לאנשים להעצר ולחשוב (ואינשאללה גם יוציא מהם איזה וואו קטן ;-)).
אני אוהב את היצירה שבעניין, את ההסתכלות, את הציפיה לראות את התמונות אח"כ באמצעות המחשב בבית.אני פשוט נהנה מהצילום, את היכולת להנציח רגע, את האתגר שבלמצוא את הזווית השונה, את האתגר בלמצוא סיטואציה מעניינת.
לאחרונה הרגשתי שחסר לי ידע, אז החלתי על תוכנית "חומש" להעשרת הידע. כיוון שלקחת קורסים עולה הרבה כסף וקצת לא ריאלי לקחת קורס על כל נושא שמעניין (חבל שכל קורס כ"כ יקר), מה גם שאפשר ללמוד לבד מספרים או באינטרנט, אז החלטתי, שבשלב ראשון, אלמד לבד, ואח"כ אשלים ידע בקורס כזה או אחר, שלא הצלחתי ללמוד אותו בעצמי. תהליך הלימוד שלי כולל מגוון תחומים -
הכרת המצלמה (D90):
אני מרגיש שאני  לא מכיר אותה מספיק, ולכן התחלתי לקרוא את המדריך שלה באנגלית.
פוטושופ (מה לעשות, לפעמים עיבוד טוב משדרג פלאים את את התמונה).
קומפוזיציה - אין לי מושג טוב יותר בשביל להגדיר את זה.
יצירתיות - זה רק ניסיון והרבה מחשבה. יש כאלו שזה בא להם אינטואיטיבי, אני מרגיש שאני צריך לעבוד על זה. פשוט לחשוב איך לצלם סיטואציה מסויימת, בשביל להוציא ממנה הרבה יותר, שזה שימוש במגוון טכניקות - שילוב של גודל צמצם, מהירות תריס, תנאי תאורה, שימוש ב-WB שלא בהכרח מתאים לסצינה ע"מ לקבל אפקטים אחרים וכו'.
אני חושב שאני עוד לא יודע כמה אני עוד לא יודע.
;-)



ג'וש ישמח לתגובותיכם.

תגובה 1:

  1. התהליך שלך מוכר, ונחמד לקרוא עליו.
    יפה שהלכת עם זה ברצינות.
    אני מרגיש כמוך, רק כמה שלבים לאחור בתהליך.
    אז תודה להשראה

    השבמחק

Google Analytics Alternative