יום שישי, 30 בדצמבר 2011

2011 ב"העין": כמה נתונים

במהלך שנת 2011 ביקרו ב"העין" 6399 מבקרים שונים. רובם הגדול היו מזדמנים. הבלוג משרת נכון להיום 173 קוראים קבועים שחוזרים אליו לכל הפחות אחת לשבועיים. זאת קהילה קטנה אבל יציבה שהולכת ומתרחבת באיטיות ואני גאה בה.
הפוסטים הפופולאריים ביותר בשנה האחרונה היו אלה:
  1. עשרים וחמישה טיפים לצילום טוב יותר - אני מודה שהפוסט הזה נועד להגדיל את התפוצה של הבלוג. בדרך כלל אני נמנע מכתיבה (ולמען האמת - מקריאה) של רשימות כאלה.
  2. המדריך האלטרנטיבי לרכישת מצלמה - פוסט שנכתב כתגובה להמלצות הנפוצות בפורומים.
  3. השורה התחתונה - פוסט חצי פרובוקטיבי שנועד "לעורר" את הבלוג מתרדמת הקיץ.
  4. הפור נפל - עוד פוסט חצי-פרובוקטיבי שנועד להתריס כנגד הפרדיגמה השלטת. באותו עניין, מצלמת השנה של "העין" ל-2011 היה עוד פוסט פופולארי.
  5. מסיבת פורים - סדרת תצלומים שמשכה קהל רב מהרגיל ולא בגלל איכות הצילום.
  6. מכתב לא' - אחד הפוסטים העוקצניים שנכתבו השנה.
  7. כיצד לכתוב ביקורת - סדרת פוסטים שהשקעתי בה מחשבה רבה (הנה החלקים השני, השלישי והרביעי).
    כפי שהבחנתם, הפוסטים הפופולאריים ביותר היו אלה שעסקו בנושאי ציוד. אילו הייתי רוצה להרחיב את תפוצתו של "העין" במידה הגונה הייתי כותב יותר פוסטים כאלה. הצרה היא שציוד צילום הופך די מהר משעמם. והוא גם לא חשוב כל כך. אני מקווה שנהנה מן הבלוג הזה (מי מכתיבה ומי מקריאה) גם בשנה הבאה.

    .

    5 תגובות:

    1. תודה שאול ושתהיה לך שנה מעולה :-)
      עם המון צילומים והגיגים

      השבמחק
    2. אנונימי1.1.2012, 19:00

      שאול שלום
      התודעתי לבלוג שלך לפני כחודשיים בעקבות המלצה של חברה. אני חייב לומר שאני רואה בו משב רוח מרענן של יצירתיות וחשיבה מקורית המתבססת על יסוד איתן של ידע נרחב בתחום האמנות.
      אני מאוד נהנה מקריאת התיגר שלך על אתרי הצילום הפופולרים (פופוליסטים) ועל התפיסות הנפוצות בהם.
      יישר כוחך.

      השבמחק
    3. sivi,
      שתהיה גם לך שנה נפלאה.

      אנונימי,
      שנה טובה. תודה על הביקורת מחממת הלב. רק תיקון קטן: לצערי הידע שלי בנושאי אמנות דל. אני קורא ולומד בעקשנות, אבל לא הגעתי רחוק.

      השבמחק
    4. אנונימי3.1.2012, 20:17

      בלוג מעולה מעורר מחשבה כיף להכנס אליו ולהתרענן מהיום יום. בלוג שמשנה לאורך הזמן את מה שחשבת על צילום. אני אחד מה-173.

      השבמחק
    5. הבלוג שלך הוא מקור השראה מאוד גדול בשבילי, מעריך עד מאוד את ההשקעה, את הפרספקטיבה שאתה מעניק לקוראים ואת הידע הרב שלך בהרבה תחומים שאותו אתה חולק כאן. מקווה ששנה הבאה אוכל יותר לסייע.

      השבמחק

    Google Analytics Alternative