יום שני, 26 בדצמבר 2011

נדרים לשנה הבאה

לערלים יש מנהג הידוע בשם new year resolutions. לפני תחילתה של שנה חדשה הם נודרים לשנות משהו באורחות חייהם. בדרך כלל מדובר בהפסקתו של הרגל מזיק כמו עישון, צריכה מוגזמת של אלכוהול או אכילה מופרזת, אבל לפעמים ההחלטות נושאות אופי משמעותי ומאתגר יותר.
ברשותכם אשתף אתכם ברשימת הנדרים שלי לשנה הקרובה (לפחות אלה מביניהם שרלוונטיים לבלוג הזה).
  • להפסיק לצלם לשם הצילום. בשנה הבאה אצלם פחות. אתרכז בנושאים שמעניינים אותי, שאני חש קשר רגשי אליהם, שיש לי משהו לומר עליהם. אני מקווה להרבות בשימוש בפילם. יש לו נטיה להגביל את הכמות ולהגביר את האיכות (לפחות את האיכות הממוצעת).
  • לשנות את מבנה הוצאות הצילום שלי. בשנה הבאה לא ארכוש מצלמות, עדשות, חצובות, פלאשים או אביזרים קטנים ומיותרים. לעומת זאת אגדיל את סעיפי ההוצאה המיועדים לספרות מקצועית, לפיתוח ולהדפסה.
  • להיגמל מאתרי אינטרנט מזיקים. DPreview, Luminous Landscape, שלום ולא להתראות. הארתם את דרכי וליוויתם אותי בנאמנות עד הלום, אבל הגיעה השעה להיפרד. ASX, Duckrabbit, LPV, lens culture ו-Visual science lab - הנה אני בא.
  • להפחית את תדירות הכתיבה ב"העין" ולגייס כותבים חדשים ומעניינים. מזה זמן אני מרגיש שאני חוזר על עצמי וזה לא טוב.
שתפו את הקוראים בהחלטות שלכם. הן ודאי יעניינו את כולנו.
.

8 תגובות:

  1. חותם על כל התחייבויות מלבד אחת - אני מעוניין לרכוש עדשות פריים נוספות...

    השבמחק
  2. שאול קודם כל תודה לך על כתיבת הבלוג, נהנתי והשכלתי, אני מקווה דווקא שתכתוב יותר השנה.
    אשמח לקרוא יותר ביקורות\המלצות על ספרים.

    לגבי דברים שאני הייתי רוצה.
    *לבנות בלוג צילום.
    *הייתי רוצה להיות יותר שלם עם הציוד שיש לי אבל השנה אני בכל זאת אתחדש במצלמה יותר קומפקטית ממה שיש לי עכשיו.
    *להציג תמונה ב1X.COM
    *להדפיס לפחות תמונה אחת לסלון

    השבמחק
  3. אני גם לא מתכנן שום קניה לשנה הקרובה אבל אי אפשר לדעת... עקרונית לא חסר לי כלום מבחינת מצלמות ועדשות (העדשה החדשה שלי תנחת אצלי ביום חמישי, לפני כניסת השנה החדשה).

    התהליך הכי מורכב אצלי בשנה הקרובה הולך להיות הפיכת תחביב למקצוע...

    אם כבר קניות אז אולי התהליך הנ"ל ידרוש ממני להשקיע קצת באביזרי תאורה אבל גם זה יבוא רק שהצורך יעלה ולא תהיה לי דרך להסתדר עם שלל אלתורים עם מה שקיים או שניתן להשיג בחינם או ללוות ממכרים.

    יושבים אצלי כמה ספרים שקניתי שאני מתכנן להגיע לקרוא אותם.

    ובלי קשר לצילום אני מתכנן לאמץ אורך חיים טיפה בריא יותר...
    אני לרוב מתמיד בנדרי השנה החדשה, בראשון לינואר אני אסגור 7 שנים ללא סיגריות (הפסקה מיידית לאחר עישון ממוצע של שני קופסאות ליום) :-)

    שתהיה לכולם שנה מוצלחת, בריאה ומספקת

    השבמחק
  4. אני מקוה שתרשום יותר בבלוג , שנה טובה

    השבמחק
  5. שגיא,
    בהצלחה :). באיזה תחום אתה מתעתד לעבוד? האם הדיבור על אביזרי תאורה מעיד על שינוי דרמטי?

    מיכאל,
    הלוואי שכל משאלותיך יתגשמו (חוץ מהעניין של 1X. האם אתה באמת זקוק להכרה הזאת?). להקים בלוג? מעניין... מדוע שלא תתחיל לכתוב כאן מדי פעם?

    יניב,
    אני מקבל זאת כמחמאה, אבל אינני חושב שאכתוב יותר מכפי שאני כותב היום. אנא קבל זאת בהבנה.

    השבמחק
  6. שאול תודה על ההצעה. אשמח לכתוב כאן.

    השבמחק
  7. אנונימי27.12.2011, 0:19

    אם כסוג של "כפרה" על כוונתך לכתוב פחות יותר כאן, הייתי שמח אם באחד מהאתרים שציינת לעיל (או דומיהם) אתה קורא מאמר כזה או אחר שמוצא חן בעינך, אז תזרוק אותו איפה שהוא כאן, משהו כמו לייק בפייסבוק.
    אני כבר העפתי מבט בחלקם, והם נראים מעניינים, אבל כסטודנט (ליחסים בינלאומיים) העיניים שלי מתעייפות מאוד מהר מטקסטים באנגלית (וכי מה לעשות, כמויות הטקסטים בלימודים אינם נגמרות), אז שיש כאלה יותר משווים את המאמץ, אני אוקיר תודה לך על כך.

    ובכלל, שהשנה הזאת אני אהנה מצילום כמו השנה הקודמת. (ואני חושב שזאת בקשה גדולה מדי אחרי שנת טיול) וגם אם לא יהא כך, אאחל לעצמי שהשנה הזאת אני אפיק עוד לפחות 1-2 masterpiece לעצמי (עד כה, יש לי רק 4 כאלה לטעמי האישי)

    תודה, שנה טובה, חג מולד שמח וכולי. :)

    מעין

    השבמחק
  8. ואני הייתי רוצה -
    1. שיהיה לי זמן לקרוא ספרי צילום ולטפח את הראייה הצילומית.

    2. לפתח את החשיבה הצילומית.

    3. לצלם, לצלם, לצלם - לצאת הרבה פעמים לצלם (אני לא מתכוון לכמות התמונות שאצלם).

    4. להמשיך ולטפח את בלוג הצילום שלי.

    5. לעשות ספורט.

    6. לטייל כמה שאפשר.

    השבמחק

Google Analytics Alternative