יום ראשון, 9 בינואר 2011

מצלמת השנה של "העין" ל-2010

בשנה שעברה הוכרזו כ-190 דגמי מצלמה חדשים. זה הרבה. כנראה יותר מדי. מצלמת השנה שבחרתי דווקא לא הוכרזה. אני לא חושב שיש לה אפילו שם משלה, ובכל זאת - זאת אחת המצלמות החשובות ביותר שהופיעו בשנים האחרונות. אני מתכוון למצלמה הזאת:


למי שלא זיהה אותה, זוהי המצלמה המותקנת במכשיר ה-iPhone 4 של Apple.

מדוע לדעתי היא חשובה? הנה שלוש סיבות:
  • היא מצוידת בעדשת פריים.
  • אורך המוקד של העדשה שלה אקוויולנטי ל-30 מ"מ.
  • היא אופנתית, מגניבה, סקסית, תקראו לזה איך שאתם רוצים.
כל אלה גורמים לכך שיותר אנשים מתנסים בעדשת פריים רחבה, מבינים את המגבלות שלה ואוהבים את מה שהיא נותנת. במלים אחרות, יותר אנשים לומדים לראות (קראו גם כאן וכאן).

מעולם לא נגעתי במכשיר כזה. אינני יודע איזו איכות תמונה המצלמה מציעה, אילו שיכלולים הותקנו בה ואילו אפליקציות אפשר לחבר לה. אבל כל אלה לא רלוונטיים לבחירה שלי. בחרתי בה מתוך הערכה שזו מצלמה בעלת חשיבות לכיווני ההתפתחות העתידיים של השוק.
מצלמות אחרות שצדו את עיני השנה היו ה-645 הדיגיטלית של פנטקס, פוג'י X100 ופוג'י F300EXR. שלושתן מציעות חידושים טכנולוגיים שישפיעו על השוק בשנים הקרובות, אבל אף אחת מהן לא תתקרב להיקף השימוש ב-iPhone 4 או להשפעה התרבותית שלו.

כמובן, אתם רשאים לחלוק עלי. למעשה אשמח אם תכתבו באיזו מצלמה אתם הייתם בוחרים.
.

4 תגובות:

  1. הייתי בוחר בפוג'י X100 אבל היא עדיין לא יצאה לשוק ואני חושב שהיא שייכת יותר ל 2011.... המצלמה באיפון אמנם לא רעה אבל האיפון כמכשיר הכולל מצלמה הוא גם לא חדש.

    האמת שבין כל 190 ההכרזות אני לא חושב שהשנה הושקה מצלמה מספיק בולטת, כן ה D7000 וה K5 הרימו את הרף של מצלמות ה APS-C אבל יצא משהו חדשני ומדהים.
    הפנטקס 645 אכן מעניינת ומשלבת פורמט בינוני עם נוחות צילום של DSLR.

    אם בכל זאת אני צריך לבחור אז אני חושב שזאת תהיה...... הסנוי NEX
    הסוני הביאה חידוש עיצובי מצד אחד עם הכרזה ברורה למי מיועד פורמט ה EVIL. בנוסף חיישן גדול שנותן בראש לכל שאר המצלמות בקטגוריה.

    בכלל נראה שבזמן האחרון ובשנה האחרונה בפרט, נושא הוידאו מושך את רוב תשומת הלב של היצרנים והמשתמשים כאחד ועם נושא הוידאו היה משפיע על הבחירה שלי (מה שהוא לא) אז המנצחת הייתה הפנסוניק GH2

    השבמחק
  2. תיקון:
    אבל *לא* יצא משהו חדשני ומדהים.

    השבמחק
  3. שגיא, תודה עבור ההתייחסות
    ה-NEX הוא בעיני דוגמה רעה. חיישן נפלא ואופטיקה חלשה. אגב, היתרון של ה-EVIL נמצא בגמישות הפונקציונאלית ובריבוי האפליקציות שלו. הוא לא "מיועד" לפלח שוק כזה או אחר. אפשר להתאים אותו למשתמשים שונים.
    הייחוד של מצלמת האייפון הוא העדשה שלה. עדשת פריים רחבה לשימוש המוני (אולי זה הכיוון לעתיד הרחוק: מצלמות עם רזולוציה אסטרונומית ועדשות פריים רחבות. שינוי אורך המוקד ייעשה בדרך של "זום דיגיטלי").

    השבמחק
  4. סוני תשפר את האופטיקה, על פי שמועות דיי מבוססות ה roadmap של סוני כולל כמה עדשות:
    50mm f/1.8
    30mm f/3.5 Macro (אורך מוקד קצת מוזר לדעתי)
    55-200mm f/4-5.6
    ואולי גולת הכותרת - Zeiss 24mm f/1.7
    המיוחד בסוני זה שהם חידשו בנושא העיצוב, הלכו לכיוון תפעול דרך תפריטים אשר פונה לקהל חובב יותר, ממשק המצלמה דומה לממשק של טלפון סלולרי שמרגיש מוכר יותר היום לרוב המשתמשים...
    ה GF2 של פנסוניק הולכת בעקבות סוני כך שברור שסוני עשו כאן משהו נכון וניתן גם לראות את זה בנתוני המכירות.
    אגב, אמנם עדשת הקיט ה 18-55 קצת פחות איכותית מאלו של פנסוניק ואולימפוס אבל מבחינת מבנה היא מאד מרשימה, מתכתית ונעה בצורה חלקה. מזכירה מכונה גרמנית משומנת הייטב יותר מאשר צעצוע יפני.

    אני לא מאמין שזום דיגיטלי זה כיוון נכון, לא אם אתה נשאר עם תמונה פצפונת בסופו של דבר. נכון להיום נראה דווקא שהכיוון הוא דווקא לבנות קישוריות בין המצלמה לבין הסמטראפון על מנת לאפשר שיתוף והפצה של תמונות איכותיות בזמן אמת. אם זה יתפוס אז המצלמה בטלפון תתנוון ותעלם. חזון ה all in one לא ממש מצליח לתפוס כל עוד זה עם פשרות איכותיות שמתמשים כבר לא מוכנים לקבל.

    השבמחק

Google Analytics Alternative