יום ראשון, 8 בינואר 2012

אור וספורט

A good photographer can compensate for a great deal... when I use a D3s at weddings, it's akin to cheating, no, I don't like the feeling.
I can shoot a wedding in my sleep with that camera.
Takes all the sport out of it.

הדברים למעלה נכתבו בתגובה לפוסט הזה ב-The online photographer. האיש צודק. לפעמים אני מוצא את עצמי מצלם באזור הדימדומים של המצלמה, בעוצמת אור שאי אפשר לקבל בה תמונות שהן חדות וחלקות בעת ובעונה אחת. מדובר כמעט תמיד באור רע: קלוש, צהוב, עכור וחד כיווני. אני לא עושה זאת כדי לבחון את המצלמה שלי; ידוע לי היטב למה היא מסוגלת ומה מעל לכוחותיה. אבל אור שכזה הוא מגרש משחקים שאני נהנה להשתעשע בו. הוא מציב בפני מגבלה. הוא מכניס למשוואת הצילום הריאקטיבי משתנה חדש, בנוסף על הקומפוזיציה והרגע. אור כזה מפחית עד מאד את האפשרויות, אבל דווקא משום כך הוא גורם לי להתרכז במלאכת הרכבת התמונה ומוביל אותי לתצלומים מעניינים יותר.
אילו היתה בידי מצלמה בעלת "איכות תמונה" גבוהה עוד יותר בתאורה קלושה הייתי מצלם בתנאים קשים עוד יותר. אתם מבינים, איני מחפש שלמות טכנית. העניין שלי נמצא באתגר. למעשה אני חושש שאם תיפול לידי מצלמה טובה מדי הצילום שלי יינזק.

.

2 תגובות:

  1. אנונימי9.1.2012, 11:31

    אני יכול להבין את כוונת המשורר, יש משהו נורא נטול קסם במושלמות הטכנית הזאת. גם אני נהנה לגרד את המקסימום מהמצלמה, להוריד את מהירות התריס לרמה גבולית, צמצם פתוח לרווחה, והידיעה שזה המקסימום שלי ושל המצלמה גם יחד, לעצור את הנשימה ולא לרעוד..ולהחזיק אצבעות שיצא טוב.

    זה אולי לא למה, אבל גם, שאנשים ממוצעים שואלים אותי למה אני לא עובד בצילום, וכשאני מבאר להם שתעסוקה בתחום היא (לרוב) צילום אירועים (יש להבהיר, שלא מדובר בתחום היחידי), ובזה כבר התנסתי בשירותי הצבאי כצלם צבאי, כל אחד יכול לקחת מצלמה, פלאש חיצוני, ולהוציא תוצאות סבירות.
    הפער בין תוצאות סבירות לתוצאות טובות מאוד בתחום הזה, הוא לא גבוה במיוחד והוא גם הרבה פועל יוצא של ציוד יקר.
    אז.. כן, זה פשוט לצלם בעיניים עצומות.

    מעין

    נ.ב.
    תמונה יפה,מאוד

    השבמחק
  2. מעין,
    אני מזדהה לחלוטין עם מה שכתבת.

    השבמחק

Google Analytics Alternative