יום רביעי, 15 ביוני 2011

תוצאות שאלון: מיקוד

הנה שאלון אחד שתוצאותיו הפתיעו אותי. תוכלו לצפות בהן כאן.

מסתבר ש-80% מהמשתתפים התנסו במיקוד ידני. רובם עושים זאת בעיקר בתנאי תאורה קשים (אז המיקוד האוטומטי מגמגם). צילום רחוב וצילום מאקרו הם שני ז'אנרים פחות פופולאריים, אבל כל מי שמתנסה בהם נתקל במגבלות המיקוד האוטומטי.
מחצית מהמשתתפים בשאלון לא נתקלו מעולם במושגים zone focusing ומיקוד היפרפוקאלי. אני ממליץ לכל אחד לערוך היכרות עם שתי השיטות הקלאסיות האלה. אפשר להתחיל פה. למרות שהשיטות האלה ותיקות מאד, אני מכנה אותן "מתקדמות" כי הן דורשות הבנה מעשית של עומק השדה.
רוב המשתתפים בשאלון העידו על עצמם כי יהיו מוכנים לשלם יותר עבור מצלמה שמקלה על הפוקוס הידני, אבל לא ישלמו שקל יותר עבור עדשה שעושה זאת. זה מעט משונה בעיני: אם כבר להיעזר בעינית על מנת למקד, מדוע לא להשתמש במיקוד האוטומטי? לעומת זאת, שנתות המרחקים שעל טבעת המיקוד של העדשה פותחות בפני הצלם אפשרויות שלא ניתן לקבלן בדרך אחרת. יתכן שזה קשור לתפיסה הנפוצה לפיה השליטה בתהליך הצילום היא נחלתה של המצלמה בלבד בעוד העדשה היא רק גליל זכוכית "טיפש".
בתשובות לשאלון היו שתי הפתעות ששימחו אותי: מצד אחד, 80% מהמשתתפים מייחסים לדיוק במיקוד חשיבות גדולה יותר מהמהירות שלו. מצד שני, 75% מהמשתתפים לא רואים במיקוד מדויק לחלוטין יהרג ובל יעבור ומבינים שמאפיינים אחרים של התמונה המצולמת, מלבד החדות שלה, עשויים להיות חשובים יותר.

מי שטרם ענה על השאלון ועדיין מעוניין לעשות זאת יוכל למצוא אותו כאן.
.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Google Analytics Alternative