יום רביעי, 6 באפריל 2011

סוף סוף: פילם דיגיטלי לשימוש רב פעמי

חברה גרמנית פיתחה חיישן תמונה גמיש שנשלף מתוך מחסנית פילם 35 מ"מ. פשוט מכניסים את המחסנית לתוך מצלמת פילם ומצלמים. ההתקן כולל אפילו רכיב זיכרון לשמירת הקבצים המצולמים. כשמסיימים שולפים את המחסנית מתוך המצלמה, מחברים אותה למחשב דרך שקע ה-USB ופורקים את התמונות. באותה הזדמנות הסוללה של החיישן נטענת מחדש. אפשר יהיה להשיג את הפילם הדיגיטלי בשלוש רזולוציות: 4, 8 ו-12 מגה-פיקסלים.


אין צורך להרחיב על החשיבות של ההמצאה הזאת. היא עשויה לחסוך את הצורך לרכוש מצלמות DSLR יקרות. גודל המדיום הדיגיטלי אמור להבטיח איכות תמונה גבוהה ביותר. עוד יתרון הוא האפשרות לשדרג את ה"חיישן" במחיר נמוך יחסית בעתיד ללא צורך להחליף את המצלמה כולה. ובכל זאת, יש בעיה קטנה: המוצר החדש הוצג באחד באפריל...
.

5 תגובות:

  1. נהדר. אני חושב שכמו בפוג'י X100, הפתרון יהיה לחקות את סגנון הפילם גם במצלמות דיגיטליות.

    בהזדמנות זו אני רוצה להמליץ על התוכנה הנפלאה silver efex pro, שאני משתמש בה כמעט בשביל כל התמונות שלי, גם אלה הצבעוניות (התוכנה יוצרת שכבה חדשה שפשוט מאוד להעביר אותה למצב luminosity וכך לשמור על הצבעים מהשכבה המקורית).

    דוגמה ליכולות התוכנה: http://bazzazx.deviantart.com/art/Optimism-201431215?q=gallery%3Abazzazx%2F24526164&qo=7

    השבמחק
  2. Bazzaz,
    החיבה הנוסטלגית למראה של פילם מובנת, אבל החיקוי הגיוני רק אם יש בו יתרונות מעשיים. הממשק של ה-X100, למשל, פשוט ויעיל יותר מזה של רוב המצלמות בנות זמננו. לעומת זאת, האפקטים בתוכנה שציינת הם פטיש מגונה (בעיני הרוב, לא בעיני).

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. מצטער שהלינקים לא עובדים

    השבמחק
  5. אמנם אחד באפrיל, אבל אני מודה ומתוודה שהייתי מוכן לשלם לא מעט
    (ועם זאת לא אלפי דולרים...)
    עבור גב דיגיטלי לכמה מהnצלמות הישנות שלי :)

    השבמחק

Google Analytics Alternative