יום חמישי, 16 בדצמבר 2010

תוצאות שאלון ההיכרות

תודה לכל מי שטרח ומילא את השאלון. למדתי ממנו כמה דברים. לפניכם התוצאות:

מילאו את השאלון 36 קוראים.
לא רע. זה בערך מספר המשתתפים לו ציפיתי.

83% מהמשתתפים הם בנים ורק 17% בנות.
מה, עד כדי כך? אולי אתן לא אוהבות שאלונים כאלה?

מבין העונים 44% הם בני קבוצת הגיל 25-34, 28% הם בני הגילאים 35-44, 20% מתחת לגיל 25 (6% ממש צעירים, בני 18 או פחות) ורק 8% בני 45 ומעלה.
העולם שייך לצעירים. או אולי יש להם יותר זמן/נכונות לענות על שאלונים?

92% מהעונים השתמשו או משתמשים דרך קבע במצלמת SLR דיגיטלית, 42% משתמשים בקומפקטית דיגיטלית, 14% ב-SLR פילם, 8% השתמשו במצלמות פילם קומפקטיות, 6% משתמשים במצלמות EVIL ואיש מהעונים לא צילם מימיו בריינג'פיינדר. אה כן, קורא אחד משתמש דרך קבע במצלמה המותקנת בטלפון הסלולארי שלו.
העולם שייך לצעירים - כבר אמרתי? בעוד חמש שנים ההתפלגות תהיה בוודאי שונה לגמרי.

עבור 20% מהעונים הצילום הוא תחביב אחד מרבים. 46% מגדירים את הצילום שלהם כתחביב עיקרי ו-31% - כתחביב רציני. 11% מרוויחים משהו מהצילום שלהם, עבור מחציתם הצילום הוא מקור ההכנסה העיקרי. 3% הם צלמי וידאו מקצועיים.
יפה. כפי שחשבתי.

29% מהעונים יוצאים לצלם 3-5 פעמים בשבוע, 54% מצלמים פעם או פעמיים בשבוע ו-17% מצלמים מידי פעם.
3-5 פעמים בשבוע? אתם זקוקים לעוד תחביב, או אולי תקראו איזה ספר לפעמים?

91% מהעונים מסתמכים על הרשת לתגבור הידע הצילומי שלהם. 67% מסתמכים על הניסיון המעשי שהם צוברים, 27% קוראים ספרי צילום ו-24% השתתפו בקורסים.
לידיעת 73% האחוזים שאינם קוראים: ספר טוב הוא ההשקעה הטובה ביותר שאתם יכולים להשקיע. במיוחד אם אתם קוראים אנגלית.

59% מהעונים מתעניינים במוזיקה, 28% בציור, 19% בפרוזה, 19% בשירה, 6% בפיסול ו-6% באמנות קונספטואלית. 16% אינם מתעניינים באף אחת מהאמנויות האלה.
19% מתעניינים בשירה ורובם בנים! חדשות מרעישות.

49% נתקלו בבלוג הזה לראשונה לפני שלושה חודשים ויותר, 33% קוראים בו מזה 1-3 חודשים, 9% הגיעו אליו לפני מספר שבועות ועוד 9% - לפני מספר ימים.
ללא הפוסט הזה היו עונים על השאלון 9% פחות.

24% קוראים בבלוג הזה כל יום, 55% קוראים בו פעם או פעמיים בשבוע, 15% מעיינים בו אחת למספר שבועות ו-6% מממלאי השאלון נכנסו לבלוג בפעם הראשונה.
שקרנים. אני יודע שכולכם נכנסים לכאן לפחות פעמיים ביום.

82% מהעונים מוצאים עניין במחשבות וברעיונות שמוצאים את ביטויים בבלוג הזה, 58% נמשכים לדיונים בענייני טכניקה צילומית, 33% אוהבים את הצד הטכנולוגי של הבלוג, 27% מעוניינים לקרוא עוד על תולדות האמנות ועוד 27% מתעניינים בצילום בן זמננו. משתתף אחד ציין שלא מצא כל עניין בבלוג הזה.
58%?! אולי כדאי שאתחיל לכתוב על טכניקה צילומית...

אם טרם הספקתם להביע את דעתכם ואתם מעוניינים לעשות זאת, השאלון נמצא כאן.


2 תגובות:

  1. אני בין הבודדים שמתחת לגיל 18.

    יש שני דברים שאני נהנה מהם במיוחד בבלוג ומבדילים אותו מרוב האתרים והבלוגים על צילום ברשת: למרות שהוא מגוון מבחינת התוכן, התוכן לא בסיסי או שיטחי. זו מחלה שרוב אתרי הצילום לוקים בה.
    הדבר השני הוא שבניגוד לken rockwell למשל, הצילומים שמאחורי הבלוג באמת מבטאים את הרעיונות שבו ויכולים לשמש מקור השראה בזכות עצמם.

    שאלה: אתה מתכוון לכתוב בעתיד פוסט על דרכים לעסוק בצילום (צילום הכוונה לצילום בעל ערך אמנותי) בתור מקור הכנסה עיקרי? בינתיים ראיתי רק פוסטים שמתייחסים לצד השלילי של הנושא, על מקצועות נכחדים וכד'.

    השבמחק
  2. Bazzaz,
    תודה רבה עבור המחמאות.
    בעניין דרכים להתפרנס מצילום, אני חובב בדיוק כמוך, אבל עם השנים מתחזק בי הרושם שיש סתירה בין צילום מקצועי לצילום בעל ערך אמנותי. כמובן שזה לא נכון בכל המקרים, אבל כדי לזכות בהכרה בזכות האמנות שלך תזדקק לקשרים, למזל ולהרבה מאד כישרון. רוב אלה שעוסקים בצילום כמקצוע נדרשים לרצות את הלקוח שלהם, שבדרך כלל מצפה לתוצאות די קונבנציונאליות. מעט הצילום שעשיתי עבור שכר היה תיאורי ולא דרש ראיה צילומית.

    השבמחק

Google Analytics Alternative