יום רביעי, 30 במאי 2012

דילמה

שיחה.

ע: אתה יודע שאני מתחתן בעוד שבועיים...
אני: כן, סיפרת לי. מזל טוב שוב.
ע: אנחנו עומדים להתחתן בטקס אזרחי קטן בחו"ל, אבל אחר כך נערוך מסיבה והייתי רוצה שתצלם.
אני: (כבר מתחיל להבין לאן הרוח נושבת, אבל שואל בכל זאת) היכן תיערך המסיבה?
ע: בפאב שלנו.
אני: (בולע רוק; הפאב קבור עשרה מטרים מתחת לפני הקרקע והתאורה הקבועה בו מציעה שלושה או ארבעה EV. התקרה הנמוכה והכהה מונעת כל אפשרות להשתמש בתאורת פלאש עקיפה והמקום צפוף, רועש ואפוף עשן. במיוחד במסיבות חתונה) אני לא יודע... כמובן שאשמח לצלם, אבל יהיה לי קשה לערוב לתוצאות. בכל זאת, זה ארוע מיוחד עבורכם וחבל שלא תישאר לכם ממנו מזכרת יפה. אולי יש צלם אחר? אתה מכיר אותי. לא אתנגד לצלם קצת, אבל הסגנון שלי הוא לא בדיוק מה שהיית מצפה לו מצלם אירועים. במיוחד בתנאים שיש בפאב.
ע: כן, אני מכיר אותך והסגנון שלך הוא בדיוק מה שהיינו רוצים. יש לך יד חופשית.
אני: אתה מודע לזה שהרבה צבע לא יהיה שם.
ע: אה... האם בכל זאת תוכל לצלם מעט בצבע?
אני: נראה מה אוכל לעשות (וכבר עולה המחשבה בראשי: כיצד לעזאזל אצלם ב-ISO3200 בצבע? האם בכל זאת להשתמש בפלאש? אולי מרוחק?). ואני לא מצלם פוזות פורמליות.
ע: נו, אל תהיה קשה. צריך גם משהו לאלבום.
אני: (העיקר שהם אוהבים את הסגנון שלי...) נו, טוב. בשמחה (גם כן שמחה).
ע: יופי. אנחנו סומכים עליך! מה תשתה?

עברו שבועיים. יום המסיבה הולך ומתקרב ועדיין אני אובד עצות. מצד אחד אני רוצה לרצות את ידידי. הוא איש טוב. מגיע לו. מצד שני אני יודע שאיכות הצילום שלי תהיה תלויה ביושרה שלי ובמידת ההנאה שלי. מעט אלכוהול יכול לחולל פלאים, אבל בסופו של דבר לא אוכל להפוך את עורי ולהתחיל להנות פתאום מדרך עבודה שאני מתעב. אינני מצטיין בצילום "ציבורי". אני לא בנוי למאות חשיפות בערב. לא אוהב פלאש. אני זקוק לזמן על מנת ליצור מידה של אינטימיות, של הזדהות לפני כל חשיפה. אני אוהב לחוש את האווירה ולהתערב בה. אני זקוק לשקט נפשי. ובעיקר אני אוהב לצלם כרצוני, להתמקד במה שנראה בעיני מעניין ולא בסימון של V ליד פריטים ברשימת משימות.
אז מה אעשה? אני יודע שככל שהציוד שלי יהיה מינימלי כך אוכל להתערבב ולהנות. אוכל לקחת איתי שתי מצלמות, כל אחת מהן מצוידת בפלאש אימתני ועליו מרכך. על אחת מהן אוכל להרכיב עדשת זום כלשהי ועל השניה עדשת פורטרטים. זה יכסה את כל הסיטואציות הפוטנציאליות שיעמדו בפני. מצד שני אוכל לקחת איתי רק מצלמה אחת - את הקטנה שבהן - ולהרכיב עליה עדשת פריים נורמלית. ללא פלאש, ללא מרככים וללא התלבטויות. אני חושב שאבחר באפשרות השניה. אולי התוצאות לא יהיו חדות לחלוטין או חלקות לחלוטין, אבל לפחות אדע שעשיתי כמיטב יכולתי. אינני פוחד, רק מעט טרוד.
.

14 תגובות:

  1. מקווה שלא תעלב.
    כתבת הרבה על מה *אתה* אוהב. כשמעניקים מתנות חושבים על מה ה*מקבל* אוהב.

    אפשר פשוט לסרב.

    השבמחק
    תשובות
    1. הרבה תבונה במעט מלים. תודה לך.

      מחק
    2. לא יכולתי לנסח זאת אחרת.

      מחק
  2. נראה לי לפי התגובה שלו לצילומי ש"ל שהוא לא ממש מכיר את הסגנון שלך ואמר מה שאמר רק על מנת לשכנע אותך לצלם ולחסוך לו עלות צלם...

    אבל אם כבר אמרת כן אז עכשיו יש עליך אחריות.
    הייתי מציע להפגש לפני עם הזוג ועם המשפחה הקרובה שלהם אם יש כזה מפגש ולצאת לקצת צילומים לפני השקיעה. זה יתן להם קצת צילומים סטנדרטיים לאלבום.

    בתוך הפאב הייתי מצלם גם וגם, אפשר לצלם עם פלאש ולנסות להתאים קצת לדרישות וגם לתת את הסגנון שלך.

    תקרה שחורה היא לא תמיד שחורה, לא כל צבע שחור בולע 100% מהאור לכן יש מצב שתוכל להקפיץ פלאש מהתקרה. ממליץ להגיע בהזדמות למקום לפני ולבצע טסטים.

    זכור שבארוע שכזה אנשים מצפים להצטלם כך שהצורך לבנות אינטימיות פחות קיים, וכן רוב הצילומים יראו מלאכותיים להחריד...

    חצי שעה וגמרת את הסט הרשמי ואז אפשר להוריד את הפלאש ולהתחיל לעבוד...

    ואני מסכים, מצלמה אחת עם עדשת פריים אחת של 35מ"מ אקוויוולנטי זה על מה שתצטרך (גם עבור הסשן המקדים עם הפלאש).

    השבמחק
    תשובות
    1. שגיא, תודה עבור העצות.
      הם דווקא מכירים אותי ואת הסגנון שלי, אבל רוצים גם משהו אחר. הפגישה המקדימה מיותרת, שלא לדבר על צילומים לפני השקיעה. ע הוא לא טיפוס כזה וכלתו עוד פחות ממנו. אני לא חושב שהם בעצמם יודעים בדיוק מה הם רוצים. בכל מקרה, אני חושב שלא יהיה מנוס מקצת צילום "רשמי" עם כל מה שזה אומר.

      מחק
  3. אנונימי30.5.2012, 22:10

    במידה ומדובר על אירוע שאנשים בו מצפים למצוא צלם, אין לך ברירה אלה לישר קו ולהיות מסוגל לצלם בכל סיטואציה שתהיה.
    אין גרוע מלהגיד לזוג המבקש תמונה שאתה לא יכול כרגע כי... מבטיח לך צרות עם החותנת לכל החיים.

    בכל אופן ממליץ דווקה על עדשה בסגנון 16-35עם פלאש והכל...התאורות במקומות האלה כל כך גרוע (לרוב, אם כי נתקלתי באירועים יוצאי דופן) שפלאש ישיר דרך מרכך עדיף אלף מונים מתאורה קיימת, ועדיין ניתן להעביר את האוירה.
    אגב, יש מה לדבר על פלאש אלחוטי?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה.
      אני מכיר היטב את המקום והתאורה בו אכן מחרידה. מצד אחד היא מלאה באווירה. מצד שני היא לא ממש מאפשרת עבודה "סטנדרטית" ללא פלאש. אוכל להשתמש בפלאש אלחוטי (מוחזק ביד שמאל). הסיבה שבגללה אני מעדיף שלא להשתמש בפלאש היא פחות האפקט שלו על התצלומים ויותר האפקט שלו על המסיבה. יחד עם זאת, נראה שאין לי הרבה ברירות.

      מחק
  4. שחר שטייף31.5.2012, 8:32

    נו... עכשיו אתה מבין את המשוגעים שמחפשים מצלמות שמצלמות תמונות שמישות ב ISO של 12800 ???
    אם אתה צריך אחת בהשאלה רק תגיד...

    השבמחק
    תשובות
    1. שחר, אין כמוך. אבל אני לא חושב שהדברים האלה חשובים הפעם. האור יהיה כזה שיהיו לי רק שתי אפשרויות: שחור לבן או פלאש. ISO גבוה יתן אולי תוצאות נקיות יותר, אבל לא יהיה בו כדי לעשות את התאורה פחות כיוונית, צהובה או עכורה. בכל אופן תודה עבור ההצעה.

      מחק
  5. עוד לא התנסיתי בחוויה שכזו אבל מבינה לליבך. אני חושבת שההצעה של שגיא תיתן לך בדיוק את כל מה שרצית - ריצוי החבר וגם ריצוי הלב שלך. אפשר לתת גם על כל תמונה צבעונית גרסא בש/ל ולתת לחבר להחליט.

    שיהיה במזל טוב

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ורד. אי אפשר לרצות את כולם. פעם אכתוב על כך.

      מחק
  6. ומעל לכל, אני חושב שכדאי לשבת עם החבר ולומר לו במפורש איזה תוצרים הם הולכים לקבל, לעשות איתו תיאום ציפיות מדוייק ככל האפשר, ע"מ שלא יהיו להם הפתעות לא נעימות, כשיקבלו את התמונות שתצלם.

    השבמחק
  7. שאול הרבה בהצלחה.
    בדיוק לפני כמה ימים קיבלתי הצעה לצלם משרד עו"ד של חבר, תמונות שיתאימו לאתר אינטרנט שלהם, אני סרבתי, מבחינתי לדברים האלה יש אנשי מקצוע. אבל מההתרשמות שלי מ-'ע' נראה שהוא לא עושה עניין כמו רוב האנשים מחתונה, לכן גם נראה לי שאתה תתאים לו בדיוק.

    השבמחק

Google Analytics Alternative