יום רביעי, 2 במאי 2012

המלצת ספר

Perception and Imaging מאת Richard D. Zakia הוא ספר חשוב. הוא עוסק ב"צד האפל" של האמנות החזותית: הפסיכולוגיה של המתבונן. כתבתי על מקצת הדברים האלה בימיו הראשונים של הבלוג הזה, אבל Zakia מציע סקירה רחבה, מעמיקה ומעניינת הרבה יותר. הפרק שלו על תאוריית ה-Gestalt הוא שיעור מאלף בקומפוזיציה צילומית וראוי שכל צלם יקרא אותו. פעמיים. גם הפרקים העוסקים בזיכרון ואסוציאציה, באשליה ורב-משמעות, באישיות וברטוריקה העשירו אותי כצלם וכמתבונן.
זהו ספר גדול. הוא כולל מעל 400 עמודים, אבל רווי באיורים ובדוגמאות שמבארים את הרעיונות (המורכבים לעתים). למעשה הוא נכתב עבור סטודנטים לצילום והרמה שלו בהתאם (לא קשה מאד להבנה, אבל זה לא ספר לרכיכות). אם אתם מחפשים "מדריך לצילום מקצועני" התרחקו מהספר הזה. לעומת זאת, אם אתם רוצים להבין את האפקט הרגשי של תצלומים על המתבונן, כיצד הקומפוזיציה, השימוש בצבע, בטונאליות, בנושא ובהקשר התרבותי יכולים להעשיר את הצילום שלכם - קראו אותו בעיון. זהו הספר הטוב ביותר שקראתי על "השפה הצילומית" (גם אם הביטוי הזה איננו מוזכר בו כלל). מומלץ בחום.

עדכון
בכל הנוגע לרכישת ספרים, בדרך כלל אני מפנה אל החנות המקוונת The Book Depository, ששולחת אותם לישראל בחינם (הקלדת הקוד: APMA12 בקופה תזכה אתכם בהנחה בת 10%). במקרה זה מחיר הספר ב-Amazon כולל משלוח לארץ נמוך יותר.

.

3 תגובות:

  1. נראה מעניין.
    הערה קטנה - המחיר בלינק ששלחת הוא 37 דולר, באמזון 25 דולר

    http://www.amazon.com/Perception-Imaging-Third-Edition-Photography--A/dp/0240809300/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1336003950&sr=1-1

    השבמחק
  2. תודה לך על המאמרים שלך כאן. אני מאוד אוהב את הבלוג שלך, אנא תמשיך לכתוב.

    השבמחק

Google Analytics Alternative