יום שני, 5 במרץ 2012

דברים כדורבנות מאת שגיא קורטלר

כל אחד פועל בדרך שמתאימה לו. מה שחשוב זאת התוצאה הסופית והאם אתה שבע רצון מהתוצאה. אני לא חושב שזה נכון לטעון שדרך אחת היא פסולה ולא תוביל לשום מקום: "...אם אתם חושבים שאפשר לעשות זאת אגב עיסוק בחשיפה לימין ודאגה להשארת שוליים כהכנה לקרופ - אינכם אלא טועים..."

בהרבה תחומים אפשר להגיד שהדרך חשובה יותר מהתוצאה, אולי זה נכון בצילום כלפי הצלם עצמו כחלק מתהליך ההתפתחות שלו בהסתכלות פרטית פנימה. אבל באמנות, האמן לא צריך לעניין אף אחד אלא רק האמנות עצמה, אף אחד לא מציג אמנות בלתי מוגמרת ורק התוצאה הסופית חשובה ולכן הדרך לא רלוונטית מבחינת האמנות עצמה.

אף אחד לא שואל צייר באיזה סוג מכחול הוא השתמש או היכן הוא קנה את הצבעים והאם הוא מערבב אותם לבד, זה ממש לא רלוונטי וזה נכון גם לצילום.

צילום: שגיא קורטלר
הערת העורך
זה מזכיר לי את האימרה הנושנה: "לא חשוב כמה קשה עבדת; זה לא מעניין איש". בעצם זה נכון גם בכיוון ההפוך: לא חשוב כמה מעט עבודה השקעת.
.

4 תגובות:

  1. חבל רק שבתחום הצילום זה בדיוק סוג השאלות שאתה נתקל בהן.
    עם איזו מצלמה צילמת, איזו עדשה שמת, עם איזו תוכנה ערכת?
    הדברים הפחות רלוונטיים תופסים יותר מדי מקום בצילום, אחת הסיבות שאני יכול לחשוב עליהן היא כי נוטים לחשוב שהתקדמות בצילום קשורה להתקדמות הטכנולוגיה התכופה שיש בתחום הזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. חבל על מי?
      אם זה מה שמענין מישהו אז שיהיה לו לבריאות.
      מי שבאמת רוצה ללמוד ולהתקדם ילמד גם לשאול את השאלות הנכונות.

      מחק
    2. מסכים.
      הנה פוסט מעניין שמדבר בערך על אותו נושא
      http://theonlinephotographer.typepad.com/the_online_photographer/2012/03/the-ctein-corollary.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+typepad%2FZSjz+%28The+Online+Photographer%29

      מחק
  2. אנונימי5.3.2012, 22:10

    לדעתי, בכל שלב באבולוציה של הצלם נשאלות שאלות אחרות, כולם לגטימיות וחלקן לנו "המנוסים" נראות מצחיקות וילדותיות.
    השאלות מייצגות רצון ללמוד ולהשתפר.
    המצב הגרוע יותר יהיה אם השאלות יפסקו או יותר גרוע יגמרו...

    השבמחק

Google Analytics Alternative