יום שני, 13 בפברואר 2012

קצת נתונים

חברים אני הולך להניח את דעתכם בנושאים הרי גורל אחת ולתמיד.אני הולך לענות לכם על כל השאלות שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול. אני הולך לתת לכם את התשובה לחיים, היקום וכל השאר. (התשובה היא 42).
ובנימה רצינית יותר.
מדי פעם שאול נוהג לפרסם בבלוג הקטן שלנו סקרים, עם שאלות על סוג המצלמה הרצויה, סוג העדשה, על גרעיניות ועוד... זאת בהחלט דרך נחמדה לעמוד מה דעתם של הגולשים בבלוג. אבל מה חושבים/מחפשים אנשים מחוץ לביצה הקטנה שלנו?
לאחרונה נתקלתי בכלי לא כ"כ חדש של גוגל, GOOGLE INSIGHTS שמו. זהו כלי מאוד מעניין שמאפשר לראות מה אנשים מחפשים, להשוות בין חיפושים ובגדול (ע"פ גוגל) "לגלות טרנדים". כך לדוגמא אפשר סוף סוף לענות על שאלה שמטרידה בוודאי רבים. קנון או ניקון?
ובכן אם כן, לפחות במונחי חיפוש נראה שקנון זכתה ליותר פופולריות עד עתה, למרות שכפי שזה נראה אנו עדים לשינוי מגמה שמתרחש ממש בימים אלו לטובתה של ניקון. מעניין.

אחרי שענינו על השאלה הבוערת הנ"ל אפשר להתפנות לנושאים שמתעסקים בהם יותר בבלוג הזה.
עדשות פריים לדוגמה:

כן כן, אם חשבתם שרק אתם גיליתם עניין מחודש בעדשות פריים בעקבות הגלישה בבלוג, דעו לכם שאתם לא לבד. נראה שהנושא מעסיק יותר אנשים והמודעות לעדשות הללו עולה בהתמדה משנה לשנה. לפני שאתם קופצים משמחה בוודאי לא תופתעו כי הפריים עדיין מהווה כשליש מהחיפושים לעומת עדשות זום, אם כי מעניין להסתכל בגרף השינוי ביחס לקטגוריית הצילום:
די מפתיע לראות כי חיפושים בתחום מצלמות וציוד צילום ירדו מאז 2004 בלא פחות מ-54% גם חיפושים של עדשות זום ירדו בתקופה הנ"ל ב-9% בזמן שלעומתם חיפושים עבור עדשות הפריים ביחס לקטגוריית הצילום נסקו בלא פחות מ-384%. מעניין.

והנה תוצאה שאותי באופן אישי הפתיעה הכי הרבה. אתם בוודאי זוכרים את הפוסט הביקורתי של שאול על Scott Kelby ואת הפוסט שלי שבא בעקבותיו. אז הרי לכם מידת הפופלריות של קלבי לעומת Steve Huff. צלם ובלוגר פעיל מאוד שמרבה לדבר דווקא על מצלמות הלייקה והmirrorless.


מסתבר שכעת יותר אנשים מתעניינים במה שיש ל-Steve Huff להגיד לעומת סקוט קלבי. מפתיע.

בתחום החיפושים שקשורים לmirrorless מעניין לראות ששני החיפושים הבאים בתור קשורים לניקון וקנון בהתאמה, לא מפתיע שלמרות שלקנון כלל אין מצלמה בקטגוריה ולניקון עד לפני פחות משנה גם כן לא הייתה אחת.
אנשים חיפשו מידע הקשור לmirrorless בהקשר לשני היצרנים הגדולים הללו. מעניין אם מישהו בחברות הללו גם כן שם לב לנתונים:

לא אלאה אותכם במספרים נוספים, נסו זאת כאן  בעצמכם, ואם יש לכם עוד נתונים מפתיעים שתפו אותי בתגובות! (לא לנסות שאול נשיץ לעומת Scott Kelby ראו הוזהרתם :) )
.

4 תגובות:

  1. גם הבלוג של Huff הוא לא בדיוק מופת לחשיבה ביקורתית ולכתיבה מרתקת (למרות שלפני שנעשה פופולארי כל כך הערכתי אותו יותר). גם הוא רוכב על גל וגם הוא, בדרכו, מעודד רכישות מיותרות (ומרוויח מהן).
    שיחקתי מעט עם הכלי הזה (תודה רבה עבור ההמלצה!). כל אחד משני הבלוגים הוותיקים וה"נחשבים" ביותר בעולם הצילום, The online photographer ו-Luminous landscape, זוכה לכמחצית מהחיפושים אחר Scott Kelby ולכשליש מהחיפושים אחר Strobist. הכמות מעולם לא היתה ערובה לאיכות, אבל המגמות לאורך זמן מעניינות.

    השבמחק
  2. אוך, כל כך הרבה נתונים. אנסה זאת בעצמי! אשתף את התוצאות בהמשך

    השבמחק
  3. אנונימי16.2.2012, 8:09

    הרעיון יפה, הכלי להשוואה מעניין והשאלה הניצחית קאנון או ניקון עומדת בעינה.
    אגב, החלטתי גם לעשות השוואה: סובארו,יונדאי,הונדה ומרצדס.
    להלן התוצאות:
    http://www.google.com/insights/search/#q=Mercedes%2Chyndai%2CSubaru%20%2Chonda&cmpt=q
    (הנה קיצור למתקשים להעתיק : http://tinyurl.com/eye4see


    מה זה אומר?
    התשובה: כלום.

    עוד משהו קטן :)

    http://www.google.com/insights/search/#cat=0-5-78-573&q=hamas%2Cmosad&cmpt=q

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי אתה צודק לגבי קנון וניקון, הובנתי לא כהלכה.
      ברור שלא ניתן להסיק מנפח חיפוש אם יצרן זה או אחר "טוב יותר"
      אי אפשר ממש לדעת אם החיפושים הם בהקשר חיובי או שלילי, למרות שאפשר לשחק יותר עם מילות החיפוש.
      שאר הדברים, כמו התעניינות בעדשות פריים וחיפושים בתחום המירורלס דווקא כן מעידים על שינוי בהתעניינות.

      מחק

Google Analytics Alternative