יום שישי, 24 בפברואר 2012

על ידע טכני בצילום

שיניתי את דעתי.

אתמול מכרתי את המבזק שלי, הבחור שקנה אותו הולך להיות צלם ארועים, אני בד"כ לא מיחס חשיבות לידע הטכני של מי מהאנשים שיוצא לי לשוחח עמם בנושאי צילום, אבל אתמול זה היה שונה. אין לי בעיה עם אנשים ששואלים על קליקים של פילטר מקטב, כן כן, מכרתי את הפילטר שלי וזאת הייתה אחת השאלות (בערך כמו לשאול כמה מצמוצים עשו המשקפיים שלך).
אני באמת חושב שמי שצילום זהו התחביב שלו הכי חשוב שיהנה ממנו, וזה כולל אותי, אבל אני לא מסוגל לקבל כשאדם אומר לי שהוא הולך לצלם ארועים ואין לו ידע בסיסי בתפעול הציוד שלו. הרי מספיק שיש לך מראה ו"עדשה שמגיעה ל300" (אני מצטט) ואתה בליגה של הגדולים. לפני שאספר על "צלם הארועים" לעתיד, תרשו לי לספר קצת על הפלאש שלי. מדובר בפלאש די ישן, הוא היה קצה הטכנולוגיה עבור מצלמות פילם, אבל עקב שיטת מדידת האור שלו, כשמחברים אותו למצלמה דיגיטלית הוא למעשה מאבד את "המוח" שלו, העוצמה שלו וגם התוצאה הסופית היא ברמה של הפלאש הכי חדיש של היום, אבל לפני כן צריך לכוון אותו ידנית, כי כמו שאמרתי אין לו "מוח".
זה גם מה שהסברתי לבחור בטלפון, הוא עשה רושם שהוא מתמצא וקבענו להיפגש אצלי בבית. מעבר לתפעול המצלמה (הוא לא ידע איך לשנות צמצם), אחרי שהוא החליט שהמהירות הטובה ביותר לצלם בערב בתוך הבית היא 1/2000 ניסיתי להסביר לו על מהירות סנכרון, אני מקווה שהוא לפחות זכר לא לעבור את ה-1/200, עם ידע על הקפצת הפלאש מהתקרה הוא דווקא הגיע מהבית, אבל כשנשאלתי אם הפלאש שלי "יעשה את העבודה באולם ארועים" והתשובה שנתתי לו היתה שזה תלוי בגובה התקרה הוא פשוט הסתכל עליי כאילו הוא עצמו נפל הרגע מהתקרה ושאל אותי בלי לחשוב פעמיים "מה הקשר"?!
אלה בערך היו השאלות. איחלתי לו בהצלחה ביצענו את העסקה ונפרדנו.
מאז הוא לא יוצא לי מהראש. יכול להיות שיש לו "עין". יכול להיות שיש לו רצון ללמוד והוא יהיה מצויין במה שהוא הולך לעשות, אבל נראה לי שהוא לקח את הרעיון ש"הכי טוב ללמוד משהו זה פשוט לקפוץ אל המים" קצת רחוק מדי, אני פשוט מרחם על הזוג שהולך להיות שפן הנסיונות שלו.

הבלוג הזה לא נוהג לעסוק הרבה בעניינים טכניים של צילום וזאת אחת הסיבות שבגללן אני אוהב לקרוא בו. אבל אחרי המקרה אתמול, זה ברור לי, זה לא מעניין אותי כי אני פשוט לא חושב על זה, הדברים האלה פשוט מובנים מאליהם מבחינתי, אז אם לרגע חשבתי שהשליטה במצלמה והידע הטכני פחות חשובים, אני חוזר בי. זה אולי לא חשוב כל כך אם הצילום הוא תחביב, אבל אם מישהו חושב להתפרנס מזה, למען השם שילך ללמוד קודם, לא חסרים מקורות מהם אפשר ללמוד את כל הדברים הטכניים.
אני מאמין שמי שהגיע לבלוג הזה (כך לפחות אני חושב על עצמי) עבר את השלב הזה ששאול קורא לו "אבולוציה" לפני כן, אבל אם לא, אני ממליץ בחום לא לדלג עליו.
.

5 תגובות:

  1. זה באמת מביך.
    את הדברים שתיארת אפילו אני, ההדיוט, מבין.
    ובעל מקצוע אמור להבין הרבה יותר. זה כמו טבח שלא מבין מה ההבדל בין חלבון ושומן. ואפשר להפליג עם עוד דוגמאות מגוחכות.

    שיהיה בריא, ושלא יפגע מלקוח זועם (בצדק).

    השבמחק
  2. אנונימי24.2.2012, 10:16

    לצערי צילום אירועים זהו אחד התחומים ש"הכי קל" להרוויח ממנו.
    אני מכיר הרבה צלמי אירועים ברמה שאתה מתאר. לא סתם הם נחשבים לתחתית בתחום הצילום.
    אם זאת, ישנם צלמי אירועים מחוננים שהם לא פחות מאומנים. השוק הזה פרוץ לחלוטין...
    אגב, לצלם אירועים חשובה יותר יכולת לתקשר עם אנשים, להיות פסיכולוג בגרוש, הרי ביננו הזוג המאושר
    לא ממש מבין בצילום, גם אם תצלם באיפון אבל תארוז הכל באלבום יפה, תצליח.
    בכל מקום שיש כסף יש חלטורה.

    השבמחק
  3. לצערי כמה כאלו יש....אכן ראיה צילומית חשובה מאוד אבל מי שעובד ראוי שידע לשלוט בציוד ולדעתי שווה להשקיע גם בציוד טוב

    אני פוגש צלמים שעובדים ללא גיבוי , שזה החטא הגדול ביותר!
    ויש את אלה שרצים מהאולם ממול לשאול איך הוא מפעיל את הפלאש.

    חבל שזה המצב...

    השבמחק
  4. אנונימי25.2.2012, 23:15

    מביך...
    לפחות טחנת אותו במחיר? כי זה פלש הקופץ מכל גובה של תקרה...

    השבמחק
  5. מסכים.
    תודה למגיבים.

    השבמחק

Google Analytics Alternative