יום ראשון, 8 ביולי 2012

לא אוהב אותה

שוב נכנעתי. החלפתי את אחת המצלמות שלי. אני חלש, אולי אפילו חולה. ואני בוש ונכלם משום שהמצלמה החדשה לא תתרום לצילום שלי דבר. בכל פעם שאני נוגע בה עולים בי רגשות אשמה.
רק כדי לסבר את האוזן, המצלמה הזאת קרובה ל"אידיאל" שלי יותר מכל מצלמה דיגיטלית אחרת. יותר מזה, חיכיתי לה שנים רבות. עד כמה שזה ישמע מוזר, חיכיתי לה. ספציפית. מרגע שזנחתי את הפילם קיוויתי שהיא תופיע ביום מן הימים והנה היא הגיעה. אותו יצרן, אותו עיצוב, אפילו אותו שם (כמעט). אז הזמנתי אחת כזאת ביום שבו הוכרזה. בלי להתלבט יותר מדי. מין גחמה צפויה מראש עד כדי קבס.

היא כאן, שוכבת בתיק וממתינה שארים אותה אל חיקי, שאוציא אותה לשחק. אבל אני לא אוהב אותה. כלומר - זאת מצלמה מצוינת, אין ספק. גודלה הוא בדיוק הגודל הנכון, משקלה בדיוק המשקל הנכון, היא קרירה למגע, מוצקה ועסיסית. כמו שזיף שזה עתה נקטף מן העץ והוא בשל בדיוק במידה הנכונה: מתוק אבל עדיין חמצמץ קמעא. תן בו את שיניך והעסיס האדום והדביק ייטוף אל הסנטר שלך. זאת בדיוק התחושה של המצלמה הזאת. היא מלאה בפוטנציאל שממתין להתפרץ. אבל אני לא אוהב אותה.
יש בה כל מה שיכולתי לבקש: חיישן חדש שמעולם לא היה לי כמותו, מהירות חסרת תקדים, גלגלות וכפתורים כיד המלך, גומיות שימנעו חדירה של מים ותריס שקט-שקט. היא חטובה, חסונה, יציבה, אינטליגנטית וענווה. אילו היתה עלמה צעירה אי אפשר היה לעמוד בפניה. אבל אני לא אוהב אותה.

אינני אוהב אותה מפני שהיא פופולארית כל כך. מעולם לא החזקתי במצלמה מבוקשת, "חמה". למעשה אני נמנע מאותם מותגים ומוצרים שנועדו להמונים הנלהבים. קראו לי סנוב אם אתם רוצים. לא איכפת לי (למרות שבדרך כלל אני משלם יותר עבור פחות). אני מרגיש בנוח כשאני משתייך למיעוט. זה מצדיק את הביקורתיות שטבועה בי. זה גורם לי להתאמץ יותר. אתם יכולים לתאר לעצמכם עד כמה הופתעתי למצוא את עצמי בלב העדר. זאת תחושה מעיקה, צפופה. חם לי.
אינני אוהב אותה מפני שהיא טובה מדי (יש דבר כזה?). היא כנועה מדי לרצוני ואינה עומדת על שלה. אין בה אתגר. אין בה מספיק מגבלות על מנת שתפיק ממני את מירב היצירתיות. היא עושה את הצילום קל, קל מדי. והיא מפיקה את אותן התוצאות כמו כל שאר המצלמות החדשות.
ולבסוף, אינני אוהב אותה משום שהיא ניפצה את החלום שלי. אין עוד למה לקוות. היא נוסכת בי את התחושה המחליאה של what you see is what you get. אף מצלמה כבר לא תגרום לי התרגשות. תם ונשלם.

אני יודע שרובכם לא יבין אותי, אבל זה בסדר גמור. אינני מצפה לאמפתיה.
.

12 תגובות:

  1. רפי לביא היה אומר: "אני רוצה להיות מיוחד כמו כולם"

    השבמחק
  2. אפשר לשאול לשמה של העלמה המדוברת?

    השבמחק
  3. נו... באיזו מצלמה מדובר ..אני מנחש אולימפוס כלשהי?

    השבמחק
  4. OM-D?
    שאול מנסיון זה מאוד יעזור אם תשכנע את עצמך שהפעם זאת המצלמה האחרונה, באמת האחרונה, עד שהיא תתקלקל כמובן, שתבדל לחיים ארוכים, לא ארוכים מדיי, אבל מספיק ארוכים שתתקלקל בדיוק בזמן שייצא דגם החלומות החדש.

    השבמחק
  5. אנונימי9.7.2012, 14:21

    החיבור בין הפוסט הנוכחי לפוסט שלפניו מעורר מחשבה. האם נזקקת למצלמה החדשה בגלל השיממון הקיצי שנפל עליך? או אולי אתה "לא אוהב" את החדשה בגלל אותו שיממון?
    לא משנה מה היא המצלמה החדשה, אני חושב שאתה תולה יותר מדי במגבלות שכופה עליך המצלמה. אני בטוח שאדם יצירתי כמוך יכול למצוא דרכים לעורר את היצירתיות שלו גם שלא באמצעות מגבלות המצלמה. המצלמה היא כלי שתפקידו לשמש את היצר ואת הראש היצירתי שלך. להוציא לפועל את הפנטזיות, את הערגות, את הכעסים והחמלות שבך ולהביא אותן לידי ביטוי והגשמה בצורה הדומה ביותר למה שראית בחזיון רוחך.
    נסה לגלות את מגבלות רוחך ואז להתגבר עליהן ואל תזדקק למגבלות מלאכותיות של כלי עבודה.
    בהצלחה
    בהערכה רבה, אנונימי

    השבמחק
    תשובות
    1. לא נזקקתי למצלמה החדשה, וכן, יכול מאד להיות שהתחושה שלי לגביה קשורה לעונת הקיץ ולקשיים שהיא מערימה על היצירתיות שלי.

      מחק
  6. אני מניח שבעקבות הפוסטים הקודמים OM-D יהיה הימור מושכל.
    ההצעה שלי אליך, שאול, היא לטמון את המצלמה בארון. עדיף בקופסא המקורית.
    לקבוע לך זמן שבו לא תיגע בא. אפילו תפרסם אותו פה. יומיים שבוע חודש. לא משנה.
    אולי זה יחזיר לך חלק מהתשוקה.

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, זו OM-D.
      התנזרות לא תעזור. גם כך אני מתנזר (שלא מרצוני).

      תודה אבנר.

      מחק
  7. שאול, תוכל להשוות בין OM-D ל- E-P3, לא מהבחינה הטכנית אלא ההנאה וההרגשה עם המצלמה?

    השבמחק
    תשובות
    1. נהניתי יותר מה-E-P3. היא פחות משוכללת, פחות גמישה ויכולתי להטות את העינית שלה. ה-E-P2 עוד יותר נחמדה.

      מחק
    2. תודה על התשובה. מה קוסם ב- E-P2? זה מעניין כי ניתן להשיג אותה כעת במחיר נמוך יחסית.

      מחק

Google Analytics Alternative