tag:blogger.com,1999:blog-6280475800305007491.post8993339861917174536..comments2023-08-08T14:16:31.895+03:00Comments on העין: אאוריקהשאול נשיץhttp://www.blogger.com/profile/05777411060577680573noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-6280475800305007491.post-37863160128500776612011-07-19T21:04:36.202+03:002011-07-19T21:04:36.202+03:00ניסיון ראשון - אפס הצלחה....
בחירת אזור הפוקוס לא...ניסיון ראשון - אפס הצלחה....<br /><br />בחירת אזור הפוקוס לא נכון ב 100%. האחוזים נופלים ככל שהפריים רחב יותר והדמויות קטנות יותר.<br /><br />גם בתנועה איטית ובצמצם של 3.5 עדיין יש את נושא ה shutter lag שגם במקרה שהפוקוס הנבחר היה בנקודה הנכונה עד שהצילום בפועל התבצעה האובייקט כבר יצא מעומק השדה.<br /><br />הצלחה (גם לא 100%) הגיע רק בפורטרטים שבהם גם האובייקט וגם הצלם* היו בחוסר תנועה. בשביל זה שגיאhttp://www.sagi-k.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6280475800305007491.post-52906069430041978422011-07-19T18:50:36.935+03:002011-07-19T18:50:36.935+03:00שגיא,
זה יתאים לסיטואציות מסוימות: צילום רחוב מהיר...שגיא,<br />זה יתאים לסיטואציות מסוימות: צילום רחוב מהיר באור חלש יחסית כשהנושא לא נמצא בתנועה מהירה כלפי המצלמה.שאול נשיץhttps://www.blogger.com/profile/05777411060577680573noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6280475800305007491.post-39205582627295946242011-07-19T18:27:29.274+03:002011-07-19T18:27:29.274+03:00החלטתי לא לפסול על הסף ולנסות את זה בפעם הבאה שאצא...החלטתי לא לפסול על הסף ולנסות את זה בפעם הבאה שאצא לצלם. ממה שבדקתי בינתיים ב GF1 לא מורגש הבדל גדול במהירות הפוקוס בין מצב זיהוי פנים לפוקוס נקודתי בבדיקה עם ה 20mm f/1.7 למרות שאני עדיין חושב שהטכניקה הנ"ל תתאים אך ורק לצילומים סטטיים (שים לב לצילומי הדוגמה במאמר שצירפת, יותר מדובר בפורטרטים מאשר צילומי רחוב). במצבים מעט דינמיים אני חושש שהפספוס יהיה בלתי נמנע, בעיקר בגלל צמצם פתוח. בצמצם שגיאhttp://www.sagi-k.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6280475800305007491.post-14848098716762754572011-07-19T17:52:22.375+03:002011-07-19T17:52:22.375+03:00שגיא,
חדות הרקע איננה עניין של שחור או לבן. הוא יכ...שגיא,<br />חדות הרקע איננה עניין של שחור או לבן. הוא יכול להיות חד, כמעט-חד (כמו שבדרך כלל קורה באורכי מוקד קצרים ובצמצם רחב), מרומז או חסר פרטים לחלוטין. נכון שבצילום הרחוב, ככלל, יש לקונטקסט תפקיד חשוב, אבל טשטוש קל של הרקע לא יפגע באווירה או במסר של מרבית התצלומים.<br />מצלמות הרפלקס החדישות תומכות בזיהוי פנים (במצב live view), אבל הטענה שלך בדבר המיקוד האיטי נכונה במקרה של מצלמות כאלה.<br /><שאול נשיץhttps://www.blogger.com/profile/05777411060577680573noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6280475800305007491.post-71035242566330418192011-07-18T12:19:09.330+03:002011-07-18T12:19:09.330+03:00יש גם זיהוי חיוך אל תשכח... בקרוב גם נסתמך על הפוק...יש גם זיהוי חיוך אל תשכח... בקרוב גם נסתמך על הפוקוס האוטומטי רחמנא ליצלן . בקיצור אתה צודק לחלוטין. שימוש מושכל זו ההגדרה. צלם טוב הוא מי שיודע לרתום לטובתו אפילו את הציוד הנחות ביותר, נכון? אז אין כל רע בזיהוי פנים!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6280475800305007491.post-47130795700187300192011-07-18T09:55:16.443+03:002011-07-18T09:55:16.443+03:00מדוע לא?
כי זיהוי פנים לא קיים ב DSLR או RF אלא רק...מדוע לא?<br />כי זיהוי פנים לא קיים ב DSLR או RF אלא רק בקומפקטיות ו evil.<br /><br />כי הזמן שלוקח למצלמה לפקס בצורה שכזאת ארוך בצורה משמעותית (וגם כך זמן הפיקוס של מצלמות אלו דיי ארוך) ויגרום לפספוס התזמון.<br /><br />השימוש בצמצם סגור להשגת עומק שדה גדול הוא לא רק עבור zone focusing, בצילום רחוב לרקע יש משמעות, הוא עוד אובייקט בפריים, הוא חלק מהנושא. השימוש בצמצם פתוח הוא פשרה של תאורה ולרוב שגיאhttp://www.sagi-k.comnoreply@blogger.com