tag:blogger.com,1999:blog-6280475800305007491.post5180262637040351499..comments2023-08-08T14:16:31.895+03:00Comments on העין: איך ליצור תצלומים מענייניםשאול נשיץhttp://www.blogger.com/profile/05777411060577680573noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-6280475800305007491.post-87050759346191207192011-11-03T11:21:33.812+02:002011-11-03T11:21:33.812+02:00בגלריה הנ"ל יש תמונות דיי מעורבות מבחינת הקונ...בגלריה הנ"ל יש תמונות דיי מעורבות מבחינת הקונטקסט שלהם, לדוגמה צילום הרנטגן הראשון או הפורטרט של אנא פרנק. ברוב התמונות שם אני דווקא כן מוצא אסטטיקה שנובעת מגיאומטריה וקומפוזיציה. באחרות האסטטיקה נובעת מגורמים אחרים.<br /><br />אני חושב שמי שעוסק באמנות ויזואלית ולדעתי יצירת צילום, אקט היצירה עצמו הוא סוג של אמנות גם אם מדובר בצילום דוקומנטרי, יש לו חוש אסטטי מפותח אחרת הוא לעולם לא יראה את שגיאhttp://www.sagi-k.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6280475800305007491.post-57243383372590896912011-11-03T10:56:59.896+02:002011-11-03T10:56:59.896+02:00שגיא,
זה לא עניין של מזל. ההגדרה שלך לפיה "כל...שגיא,<br />זה לא עניין של מזל. ההגדרה שלך לפיה "כל הכוכבים מתיישרים" מצוינת. זו בדיוק ההגדרה של ברסון ל"רגע המכריע" שלו. תפיסה כזאת, בין אם היא חד פעמית ובין אם היא תוצאה של בחירה מבין אפשרויות דומות, מחייבת עין חדה, הרבה ניסיון והרבה כישרון.<br />אולי לא בחרתי בתצלום מתאים להדגמת דברי. הצץ כאן: http://digitaljournalist.org/issue0309/lm_index.html. רוב התצלומים החשובים האלה לאשאול נשיץhttps://www.blogger.com/profile/05777411060577680573noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6280475800305007491.post-17838414521372987022011-11-03T10:35:59.969+02:002011-11-03T10:35:59.969+02:00אני לא מסכים, אנחנו לא נדע כמה זמן היה לו לצלם את ...אני לא מסכים, אנחנו לא נדע כמה זמן היה לו לצלם את התמונה הזאת, אנחנו גם לא יודעים כמה פריימים צולמו של הסצנה שמתוכם נבחר הפריים הזה. במצבים כאלו בד"כ מצלמים הרבה פריימים, גם בתקופת הפילם.<br /><br />אני חושב שמראש, כשהוא החליט לצלם היה לו בראש את הקו הכללי של הקומפוזיציה, הוא ראה שיש מה לצלם שם.<br />הפריים הזה הוא שנבחר כי כנראה בו כל הכוכבים התיישרו מבחינת קומפוזיציה וגיאומטריה. במצב אחר שגיאhttp://www.sagi-k.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6280475800305007491.post-26983326785858404092011-11-03T10:01:08.208+02:002011-11-03T10:01:08.208+02:00שגיא,
התצלום של Larry Burrows תיעודי הרבה יותר מכפ...שגיא,<br />התצלום של Larry Burrows תיעודי הרבה יותר מכפי שהוא אסתטי והעניין שלו נובע מתוכנו התימאטי. לדעתי הקומפוזיציה בו איננה מתוכננת אלא אינסטינקטיבית. הצלם ודאי היה עסוק בסיטואציה שנקלע אליה ולא חשב על צילום בשעה שחשף. למרבה הצער לא נדע לעולם, כי Burrows נספה בתאונת מסוק ב-1971.שאול נשיץhttps://www.blogger.com/profile/05777411060577680573noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6280475800305007491.post-15690539729404984382011-11-03T00:34:12.499+02:002011-11-03T00:34:12.499+02:00אני חושב שבהקשר של צילום דוקומנטרי חשוב יותר לייצר...אני חושב שבהקשר של צילום דוקומנטרי חשוב יותר לייצר את העניין אבל תמונה שקיים בה גם את ההיבט האסטטי בסופו של דבר תהיה טובה יותר. דווקא קומפוזיציה שזה נושא שלא נכנסת אליו כאן נחשב לאספקט החשוב ביותר שבהיבט האסטטי. שאר האלמנטים שמנית כאן לא צריכים להתקיים במקביל בכל תמונה אבל הם יכולים לחזק כל תמונה ואת העניין שבה. כמובן שלדוגמה, לצלם באופן אוטומטי עם עומק שדה רדוד זה לא נכון ולא יתאים לכל סוג צילוםשגיאhttp://www.sagi-k.comnoreply@blogger.com