tag:blogger.com,1999:blog-6280475800305007491.post2180265986192973308..comments2023-08-08T14:16:31.895+03:00Comments on העין: מבוא קצר לתורת הצבעשאול נשיץhttp://www.blogger.com/profile/05777411060577680573noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-6280475800305007491.post-40357731245370492922010-10-20T13:00:11.808+02:002010-10-20T13:00:11.808+02:00שגיא, תודה עבור ההערה.
היחסים ההרמוניים בין הצבעים...שגיא, תודה עבור ההערה.<br />היחסים ההרמוניים בין הצבעים המשלימים הם רעיון של Goethe. הוא כתב על כך כבר לפני כ-250 שנה. היחסים האידאליים האלה נכונים למצב בו שני הצבעים רוויים, דבר שכמעט שאיננו קיים בטבע. כפי שתבתי בפוסט, ברוב רובם של המקרים הצבעים מהווים מרכיב שולי בבחירת הקומפוזיציה ולא הייתי מגזים בחשיבותו של יחס השטחים שהם ממלאים.שאול נשיץhttps://www.blogger.com/profile/05777411060577680573noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6280475800305007491.post-71222910785932574832010-10-20T11:18:39.750+02:002010-10-20T11:18:39.750+02:00שאול, עד כמה שאני יודע הצבע הדומיננטי יותר בחום הו...שאול, עד כמה שאני יודע הצבע הדומיננטי יותר בחום הוא דווקא כתום ולא אדום, למרות שיש צבע חום-אדום אשר מופע יותר מאדום.<br /><br />לגבי צבעים משלימים בהתייחסות לקומפוזיציות של צבע, מקובל לחלק את הצבעים המשלימים לפי היחסים הבאים:<br />אדום-ירוק - שילוב של 50%-50%<br />סגול-צהוב - שילוב של 75%-25% (או 25%-75%)<br />כחול-כתום - שילוב של 60%-40% (או 40%-60%)<br /><br />הכוונה היא כמובן לשטח הפריים היחסישגיאnoreply@blogger.com